TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

AMS ogłasza pierwszą strategię środowiskową w polskiej branży OOH

11 października 2023 r. AMS, lider reklamy Out-of-Home, ogłosił strategię środowiskową na lata 2023-2027.
O autorze
2 min czytania 2023-10-12

W jej ramach firma planuje zintensyfikować dotychczasowe działania na rzecz redukowania śladu węglowego w całym łańcuchu wartości, rozwoju zielonej infrastruktury miejskiej oraz wdrażania rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla materiałów reklamowych. To pierwszy tego typu dokument w polskiej branży OOH.

W ramach strategii AMS skoncentruje się na trzech kluczowych obszarach, zdefiniowanych w ramach Agendy 2030 ONZ. Mowa tu o rozwoju zielonej infrastruktury miejskiej i wdrażaniu idei smart city (Cel 11), implementacji rozwiązań z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (Cel 12), jak i tworzeniu niskoemisyjnych rozwiązań reklamowych (Cel 13). 

Cele te obejmują m.in.:

  • oferowanie reklamy opartej na energii z nisko- i zeroemisyjnych źródeł, inwestycje w energooszczędne oświetlenie nośników reklamowych oraz projekty kompensacji emisji, w tym ekologiczne źródła energii;
  • rozwój zielonej infrastruktury miejskiej m.in. poprzez rozbudowanie największego w Europie Środkowo-Wschodniej systemu EKO wiat AMS do 400 sztuk; dalszą redukcję smogu świetlnego poprzez sterowanie natężeniem światła;
  • implementację rozwiązań z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) w produkcji i wykorzystaniu materiałów reklamowych, w tym plakatów.  

Ze strategią środowiskową AMS na lata 2023-2027 można zapoznać się tutaj (LINK).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 – Nasza misja to nie tylko tworzenie efektywnych i angażujących kampanii reklamowych. Postrzegamy ją znacznie szerzej – jako wspieranie tworzenia miast inteligentnych w zgodzie z wartościami ekologicznymi i społecznymi. Stawiamy na taki rozwój biznesu, który będzie spójny z cywilizacyjnymi wymaganiami współczesności — a więc odpowiedzialny społecznie, sprzyjający racjonalnemu gospodarowaniu zasobami naturalnymi i tym samym kontrybuujący do osiągnięcia zeroemisyjności w przestrzeni miejskiej – mówi Krzysztof Ławicki, pełnomocnik zarządu AMS ds. ESG. – Chcemy także inspirować naszych interesariuszy do podejmowania podobnych działań – dodaje. 

Strategia środowiskowa AMS jest integralną częścią Strategii ESG Grupy Agora, którą AMS współtworzy wraz z m.in. „Gazetą Wyborczą”, portalem Gazeta.pl, Grupą Eurozet oraz siecią kin Helios. Strategię ESG Grupy Agora na lata 2023-2027 można znaleźć na stronie agora.pl/odpowiedzialny-biznes – LINK.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

AMS jest pionierem stosowania ekologicznych rozwiązań w branży OOH. Na EKO ofertę firmy składają się: system EKO wiat z dachami rozchodnikowymi w 9 miastach, EKO Premium Citylight – prośrodowiskowa reklama połączona z sadzeniem drzew, EKO słupy – największa w Polsce sieć słupów zasilanych energią słoneczną, EKO Busback – miejska reklama w ruchu na zero- i niskoemisyjnych pojazdach komunikacji publicznej oraz EKO Backlight – zestaw proekologicznych rozwiązań obejmujących m.in. zmniejszenie smogu świetlnego oraz certyfikowany ekologicznie druk materiałów reklamowych. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

AMS posiada certyfikaty poświadczające uczestnictwo w systemie gwarancji sprzedaży energii z ekologicznych źródeł. W 2022 r. firma przystąpiła do programu EKO Premium Tauron i korzysta z energii elektrycznej, która w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych. Dzięki udziałowi w programie AMS zakupił od Tauron energię pochodzącą z ekologicznych źródeł, zmniejszając emisję CO2 o 650 ton.

Za zielone przystanki, EKO słupy solarne, EKO Backlighty i inne działania przyczyniające się do zmniejszenia śladu węglowego AMS otrzymał dwukrotnie nagrodę Carbon Footprint Challenge Awards oraz tytuł Lidera Transformacji Energetycznej 2022 i 2023 r. Ponadto EKO wiata oraz EKO słup zostały finalistami konkursu Dobry Wzór 2021.