Animacja opisuje historię komina wrocławskiej elektrociepłowni należącej do Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA, od początku jego budowy, czyli od 1971 r., do momentu podjęcia decyzji o jego rozbiórce w 2017 r. Komin elektrociepłowni usytuowanej w sercu miasta był elementem jego panoramy oraz świadkiem wielu ważnych wydarzeń. W 2016 r., po uruchomieniu nowoczesnych i proekologicznych instalacji odsiarczania i odazotowania spalin, ponad czterdziestoletni komin przestał być potrzebny i spółka podjęła decyzję o jego rozbiórce.
– Film powstał jako część większego planu komunikacyjnego, którego celem było przybliżenie powodów rozbiórki komina oraz wyjaśnienie skomplikowanego technicznie przedsięwzięcia. Dlatego wykorzystaliśmy animację typu whiteboard, która z założenia mocno angażuje widza i przekazuje wiedzę w dynamiczny sposób – wyjaśnia Michał Mazur z agencji Komunikacja Plus, która wspólnie z agencją kreatywną Follow Vision była odpowiedzialna za realizację filmu.
Zobacz również
Premiera animacji odbyła się w maju 2017 r., podczas uroczystej inauguracji kruszenia komina, zorganizowanej przez KOGENERACJĘ, należącą do PGE Energia Ciepła, spółki będącej częścią Grupy Kapitałowej PGE. W wydarzeniu udział wzięły władze miasta, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz media. Cały proces rozbiórki przeprowadzony został w bezpieczny sposób – 120 – metrowy komin zniknął z powierzchni ziemi w ciągu 150 dni.
Nie jest to pierwsza nagroda dla Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA i Komunikacji Plus za projekt związany z rozbiórką komina. W grudniu 2017 roku obie spółki zostały uhonorowane Złotym i Srebrnym Spinaczem w konkursie Związku Firm Public Relations.
Festiwal FilmAT jest polskim członkiem Międzynarodowej Organizacji Festiwali Filmów Turystycznych – CIFFT (Comité International des Festivals du Film Touristique) z siedzibą w Wiedniu. Celem festiwalu jest prezentacja najnowszych trendów w dziedzinie filmów dokumentalnych, reportaży telewizyjnych, komunikacji turystycznej, filmów korporacyjnych i instytucjonalnych oraz ocena produkcji audiowizualnych w zależności od ich poziomu artystycznego i możliwości wpływania na grupę docelową.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing