TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Anita Włodarczyk promuje w social mediach buty, „w których dogoniła złodzieja”

Anita Włodarczyk promuje w social mediach buty, „w których dogoniła złodzieja”
Rekordzistka w rzucie młotem doznała kontuzji tuż przed mistrzostwami Polski. Uraz miał miejsce podczas niebezpiecznego zdarzenia, które lekkoatletka opisała w sieci i które... stało się pretekstem do zrobienia kryptoreklamy butów. Czy tak powinna wyglądać współpraca influencera z marką?
O autorze
2 min czytania 2022-06-14

Znów w świecie sportu głośno się zrobiło o Anicie Włodarczyk – tym razem nie w kontekście kolejnych lekkoatletycznych sukcesów, ale jej kontuzji, której doznała w dość kuriozalnych okolicznościach. Okazało się bowiem, że trzykrotna mistrzyni olimpijska doznała urazu mięśnia podczas… pogoni za złodziejem, który próbował skraść jej samochód. Interwencja okazała się skuteczna, a o całej sytuacji Włodarczyk poinformowała w swoich mediach społecznościowych.

— anita wlodarczyk (@AnitaWlodarczyk) June 10, 2022

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sprawę skomentował nawet profil Komendy Stołecznej Policji, który pochwalił sportsmenkę i określił ją jako „bezwzględna nie tylko na stadionie”.

Sprawca miał szczęście, że Mistrzyni postanowiła go złapać, a nie rzucić w niego młotem. Czynności z zatrzymanym trwają. Czynności z zatrzymanym trwają. Dalszą karierę proponujemy w samochodówce @Policja_KSP potencjał jest  – napisano żartobliwie na oficjalnym profilu Komendy Stołecznej Policji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Całe zdarzenie skończyłoby się na mniej lub bardziej zabawnych komentarzach w sieci i na operacji, którą Włodarczyk będzie musiała przejść (tym samym rezygnując z udziału mistrzostwach Polski w Suwałkach), ale w sieci pojawił się jeszcze jeden komentarz ze strony lekkoatletki, który zmienił całkowicie wydźwięk całej sprawy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po lakonicznej historii o złapaniu złodzieja Anita Włodarczyk postanowiła… zareklamować buty, w których go dogoniła. 

adidas SOLARBOOST 4. To właśnie w tych butach złapałam uciekającego złodzieja. Nigdy wcześniej nie byłam taka szybka. Atuty butów wg adidas: NIEKOŃCZĄCA SIĘ ENERGIA,
adidas BOOST zapewnia niesamowity zwrot energii,
SOLARBOOST to wytrzymałe i sprężyste buty do biegania, stworzone z myślą o wyścigach i treningu,
System Linear Energy Push zapewni Ci płynny, szybki bieg,
MODEL WYKONANY CZĘŚCIOWO Z MATERIAŁÓW POCHODZĄCYCH Z RECYKLINGU
Przetestowałam, godne polecenia.

Nie wiadomo, czy na pomysł reklamowania butów wpadła sama lekkoatletka, czy jej doradca od PR-u. Decyzja o takiej formie promocji nie spodobała się wielu internautom, którzy jednoznacznie komentowali sprawę w social mediach.

Jaka kur** żenada XD i ludzie przyklaskują tak prymitywnej promocji
Przykre jest to, co pieniądze robią z ludźmi.

Piękne zdjęcie. Oczyma duszy już widzę te billboardy z dopiskiem: „Zawsze je zakładam na złodziei – Anita Włodarczyk”.

 Ech myślę, że to niestety inicjatywa samej Anity, która wykorzystuje materiały promocyjne adidasa. Firma powinna się do tego ustosunkować.

Czy jesteśmy właśnie świadkami nowej formy promocji w social mediach, która wykracza już poza real time marketing? W tym przypadku produkt zostaje dopasowany do aktualnego zdarzenia z życia influencera, mimo że chodzi o tak poważną sprawę, jak usiłowanie kradzieży i pościg na złodziejem. Zdaniem wielu komentujących sytuacja mogła skończyć się czymś dużo gorszym niż kontuzja, dlatego nie powinna być zamieniana w okazję do mało subtelnej kryptoreklamy.