Anita Włodarczyk promuje w social mediach buty, „w których dogoniła złodzieja”

Anita Włodarczyk promuje w social mediach buty, „w których dogoniła złodzieja”
Rekordzistka w rzucie młotem doznała kontuzji tuż przed mistrzostwami Polski. Uraz miał miejsce podczas niebezpiecznego zdarzenia, które lekkoatletka opisała w sieci i które... stało się pretekstem do zrobienia kryptoreklamy butów. Czy tak powinna wyglądać współpraca influencera z marką?
O autorze
2 min czytania 2022-06-14

Znów w świecie sportu głośno się zrobiło o Anicie Włodarczyk – tym razem nie w kontekście kolejnych lekkoatletycznych sukcesów, ale jej kontuzji, której doznała w dość kuriozalnych okolicznościach. Okazało się bowiem, że trzykrotna mistrzyni olimpijska doznała urazu mięśnia podczas… pogoni za złodziejem, który próbował skraść jej samochód. Interwencja okazała się skuteczna, a o całej sytuacji Włodarczyk poinformowała w swoich mediach społecznościowych.

— anita wlodarczyk (@AnitaWlodarczyk) June 10, 2022

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sprawę skomentował nawet profil Komendy Stołecznej Policji, który pochwalił sportsmenkę i określił ją jako „bezwzględna nie tylko na stadionie”.

Sprawca miał szczęście, że Mistrzyni postanowiła go złapać, a nie rzucić w niego młotem. Czynności z zatrzymanym trwają. Czynności z zatrzymanym trwają. Dalszą karierę proponujemy w samochodówce @Policja_KSP potencjał jest  – napisano żartobliwie na oficjalnym profilu Komendy Stołecznej Policji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Całe zdarzenie skończyłoby się na mniej lub bardziej zabawnych komentarzach w sieci i na operacji, którą Włodarczyk będzie musiała przejść (tym samym rezygnując z udziału mistrzostwach Polski w Suwałkach), ale w sieci pojawił się jeszcze jeden komentarz ze strony lekkoatletki, który zmienił całkowicie wydźwięk całej sprawy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po lakonicznej historii o złapaniu złodzieja Anita Włodarczyk postanowiła… zareklamować buty, w których go dogoniła. 

adidas SOLARBOOST 4. To właśnie w tych butach złapałam uciekającego złodzieja. Nigdy wcześniej nie byłam taka szybka. Atuty butów wg adidas: NIEKOŃCZĄCA SIĘ ENERGIA,
adidas BOOST zapewnia niesamowity zwrot energii,
SOLARBOOST to wytrzymałe i sprężyste buty do biegania, stworzone z myślą o wyścigach i treningu,
System Linear Energy Push zapewni Ci płynny, szybki bieg,
MODEL WYKONANY CZĘŚCIOWO Z MATERIAŁÓW POCHODZĄCYCH Z RECYKLINGU
Przetestowałam, godne polecenia.

Nie wiadomo, czy na pomysł reklamowania butów wpadła sama lekkoatletka, czy jej doradca od PR-u. Decyzja o takiej formie promocji nie spodobała się wielu internautom, którzy jednoznacznie komentowali sprawę w social mediach.

Jaka kur** żenada XD i ludzie przyklaskują tak prymitywnej promocji
Przykre jest to, co pieniądze robią z ludźmi.

Piękne zdjęcie. Oczyma duszy już widzę te billboardy z dopiskiem: „Zawsze je zakładam na złodziei – Anita Włodarczyk”.

 Ech myślę, że to niestety inicjatywa samej Anity, która wykorzystuje materiały promocyjne adidasa. Firma powinna się do tego ustosunkować.

Czy jesteśmy właśnie świadkami nowej formy promocji w social mediach, która wykracza już poza real time marketing? W tym przypadku produkt zostaje dopasowany do aktualnego zdarzenia z życia influencera, mimo że chodzi o tak poważną sprawę, jak usiłowanie kradzieży i pościg na złodziejem. Zdaniem wielu komentujących sytuacja mogła skończyć się czymś dużo gorszym niż kontuzja, dlatego nie powinna być zamieniana w okazję do mało subtelnej kryptoreklamy.