Anna Zachara-Widła badaczką ludzkich emocji w portalu Nieruchomosci-online.pl  

Anna Zachara-Widła badaczką ludzkich emocji w portalu Nieruchomosci-online.pl  
Anna Zachara-Widła, badaczka z blisko 20-letnim doświadczeniem, objęła nowe stanowisko Customer Voice Expert w portalu ogłoszeniowym Nieruchomosci-online.pl. – Rynek nieruchomości to nie tylko budynki i metry kwadratowe. To przede wszystkim ludzie. Ich potrzeby, różne sytuacje życiowe, emocje, problemy. Chcemy ich słuchać! – mówi.
O autorze
2 min czytania 2025-06-03

Anna Zachara-Widła odpowiada za realizację badań, które pokażą rynek nieruchomości oczami ludzi – kupujących, sprzedających, wynajmujących. Chodzi nie tylko o poznanie ich potrzeb, ale przede wszystkim o zrozumienie ich opinii, postaw i codziennych decyzji – tych, które często wynikają z życiowych zmian, emocji i wyzwań. 

Badaczka z blisko 20-letnim doświadczeniem w przeszłości realizowała projekty badawcze m.in. w Polskiej Radzie Centrów Handlowych, Polpharmie, „Dzienniku Gazecie Prawnej” i wydawnictwie INFOR, a także w Onkofundacji Alivia, która wspiera chorych onkologicznie.

Sprawdzajmy, co kłębi się w ludzkich głowach 

– Cieszę się z powrotu do branży nieruchomości. Będę pokazywać, że ten rynek to nie tylko budynki i metry kwadratowe. To przede wszystkim ludzie. Ich potrzeby, różne sytuacje życiowe, emocje, problemy. Rynek czasami „się zapomina” i skupia na wskaźnikach ekonomicznych, cenach, popycie, podaży i innych liczbach, które są oczywiście ważne, ale nie mówią całej prawdy. Cała ta wiedza nie istnieje w oderwaniu od ludzi – mówi Anna Zachara-Widła, Customer Voice Expert w Nieruchomosci-online.pl.    

– Zmieniamy się jako społeczeństwo. Zmienia się nasze podejście do świata, rodziny, pracy, a za tym będzie szła także zmiana w podejściu do nieruchomości. Dlatego warto być cały czas obok ludzi i słuchać tego, co mają do powiedzenia – dodaje. 

Pierwszym autorskim projektem Customer Voice Expert będzie cokwartalne badanie, które pozwoli śledzić atmosferę rynkową nie przez pryzmat typowych wskaźników, ale przez emocje, które kłębią się w ludzkich głowach. Nawet jeśli te przekonania często są subiektywne. Prace nad badaniem trwają od początku roku.   

Łącznik portalu z realnym życiem użytkowników

– Jako portal z ogłoszeniami nieruchomości, który wspiera miliony ludzi w jednej z najważniejszych decyzji życiowych, chcemy jeszcze mocniej patrzeć na rynek ich oczami. To głębsze spojrzenie zapewni nam wnikliwe oko badacza ludzkich myśli i emocji. Skupi się on na tym, aby rozmawiać, wysłuchiwać i pokazywać szerzej, jak naprawdę wygląda droga do własnej przestrzeni. Nieważne jak dużej, ważne, że pasującej do życiowych potrzeb, a nie tylko jak z katalogowego obrazka – mówi Alicja Palińska, brand manager portalu Nieruchomosci-online.pl. 

– Ania będzie naszym łącznikiem z realnym życiem naszych użytkowników. Wysłucha opinii i historii osób stojących za podejmowaną decyzją o przeprowadzce, a w samej dyskusji o rynku nieruchomości będzie też w pewnym sensie głosem ludzi, którzy szukają nowego miejsca do życia. Bo naszym zdaniem dyskusja o rynku powinna mocniej uwzględniać perspektywę i opinie jego uczestników. Nam efekty pracy CVE pomogą jeszcze lepiej dopasować portal do oczekiwań osób szukających nieruchomości. A współpracującym z nami pośrednikom i deweloperom pomogą lepiej zrozumieć ich klientów – dodaje Alicja Palińska. 

Portal Nieruchomosci-online.pl publikuje aktualnie ponad 290 tys. ogłoszeń biur nieruchomości, firm deweloperskich i osób prywatnych. Miesięcznie serwis odwiedza około 3 mln użytkowników (dane Google Analytics).