Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>
W tym roku obchodzimy 25-lecie Effie Awards Poland. O tym, jak rozwijał się konkurs, jakie były jego początkowe cele i jak się zmieniały opowiadają Anna Zimecka, director of innovation and operational excellence w SAR oraz Paweł Tyszkiewicz, managing director marketing communication association w SAR.
Zobacz również
Nasi goście odpowiedzieli między innymi na pytania:
- Czy ich zdaniem są jakieś konkretne kampanie, które szczególnie wpłynęły na rozwój rynku reklamy w Polsce?
- Jakie formaty reklamowe były najbardziej innowacyjne i skuteczne w różnych dekadach?
- Co osobiście oznacza dla nich 25-lecie konkursu Effie i jakie emocje towarzyszą temu jubileuszowi?
Posłuchaj całej rozmowy na Spotify lub YouTubie.
Początki Effie Awards Poland
– Konkurs odbywa się w Polsce od 2000 roku, dwa lata po powstaniu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. (…) Osiem agencji postanowiło wtedy powołać stowarzyszenie i sprowadzić z USA licencję na Effie. Od tego czasu w kolejnych krajach organizowane są edycje tego konkursu, a obecnie odbywa się on w ponad pięćdziesięciu państwach – mówi Paweł Tyszkiewicz.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Początkowo było 10 kategorii, zgłoszono 41 kampanii i bardzo nieliczne jury oceniało prace. Dla porównania w tegorocznej edycji mamy 220 zgłoszeń – dodaje Anna Zimecka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanie, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce
– Kiedy patrzę na kampanie, które brały udział w konkursie, mogę stwierdzić, że paradoksalnie muszą być one zarówno kreatywne, jak i innowacyjne, żeby były efektywne. I właściwie wszystkie z nich weszły do kanonu najbardziej spektakularnych kampanii w Polsce. Wprowadzenie sklepów Ikea na rynek, „Beczki” od Dębowego, „Mruczando” Żubra, „Launch” Heyah… – wspomina Anna Zimecka.
Kampanie, które zdobyły Grand Prix, czyli nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie Effie, lecz również zapisały się w pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce, wspominamy w cyklu #TheBestOfEffie.
W cyklu #25latEffiePoland członkowie jury dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Sprawdź ich opinie m.in. na temat zmian w zachowaniach konsumenckich i ich wpływu na marketing.
Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>