TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Anna Zimecka, Paweł Tyszkiewicz (SAR): 25 lat Effie Awards Poland, czyli kampanie, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce [PODCAST]

Anna Zimecka, Paweł Tyszkiewicz (SAR): 25 lat Effie Awards Poland, czyli kampanie, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce [PODCAST]
W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Anną Zimecką oraz Pawłem Tyszkiewiczem (SAR) o 25-leciu Effie Awards Poland. Nasi goście podsumowują dotychczasową działalność konkursu i dzielą się swoimi refleksjami nt. kampanii, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2024-10-30

Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>

W tym roku obchodzimy 25-lecie Effie Awards Poland. O tym, jak rozwijał się konkurs, jakie były jego początkowe cele i jak się zmieniały opowiadają Anna Zimecka, director of innovation and operational excellence w SAR oraz Paweł Tyszkiewicz, managing director marketing communication association w SAR.

Nasi goście odpowiedzieli między innymi na pytania:

  • Czy ich zdaniem są jakieś konkretne kampanie, które szczególnie wpłynęły na rozwój rynku reklamy w Polsce?
  • Jakie formaty reklamowe były najbardziej innowacyjne i skuteczne w różnych dekadach?
  • Co osobiście oznacza dla nich 25-lecie konkursu Effie i jakie emocje towarzyszą temu jubileuszowi?

Posłuchaj całej rozmowy na Spotify lub YouTubie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Początki Effie Awards Poland

– Konkurs odbywa się w Polsce od 2000 roku, dwa lata po powstaniu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. (…) Osiem agencji postanowiło wtedy powołać stowarzyszenie i sprowadzić z USA licencję na Effie. Od tego czasu w kolejnych krajach organizowane są edycje tego konkursu, a obecnie odbywa się on w ponad pięćdziesięciu państwach – mówi Paweł Tyszkiewicz.

– Początkowo było 10 kategorii, zgłoszono 41 kampanii i bardzo nieliczne jury oceniało prace. Dla porównania w tegorocznej edycji mamy 220 zgłoszeń – dodaje Anna Zimecka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanie, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce

– Kiedy patrzę na kampanie, które brały udział w konkursie, mogę stwierdzić, że paradoksalnie muszą być one zarówno kreatywne, jak i innowacyjne, żeby były efektywne. I właściwie wszystkie z nich weszły do kanonu najbardziej spektakularnych kampanii w Polsce. Wprowadzenie sklepów Ikea na rynek, „Beczki” od Dębowego, „Mruczando” Żubra, „Launch” Heyah… – wspomina Anna Zimecka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanie, które zdobyły Grand Prix, czyli nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie Effie, lecz również zapisały się w pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce, wspominamy w cyklu #TheBestOfEffie.

W cyklu #25latEffiePoland członkowie jury dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Sprawdź ich opinie m.in. na temat zmian w zachowaniach konsumenckich i ich wpływu na marketing.

Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>

PS Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej