Anna Zimecka, Paweł Tyszkiewicz (SAR): 25 lat Effie Awards Poland, czyli kampanie, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce [PODCAST]

Anna Zimecka, Paweł Tyszkiewicz (SAR): 25 lat Effie Awards Poland, czyli kampanie, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce [PODCAST]
W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Anną Zimecką oraz Pawłem Tyszkiewiczem (SAR) o 25-leciu Effie Awards Poland. Nasi goście podsumowują dotychczasową działalność konkursu i dzielą się swoimi refleksjami nt. kampanii, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2024-10-30

Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>

W tym roku obchodzimy 25-lecie Effie Awards Poland. O tym, jak rozwijał się konkurs, jakie były jego początkowe cele i jak się zmieniały opowiadają Anna Zimecka, director of innovation and operational excellence w SAR oraz Paweł Tyszkiewicz, managing director marketing communication association w SAR.

Nasi goście odpowiedzieli między innymi na pytania:

  • Czy ich zdaniem są jakieś konkretne kampanie, które szczególnie wpłynęły na rozwój rynku reklamy w Polsce?
  • Jakie formaty reklamowe były najbardziej innowacyjne i skuteczne w różnych dekadach?
  • Co osobiście oznacza dla nich 25-lecie konkursu Effie i jakie emocje towarzyszą temu jubileuszowi?

Posłuchaj całej rozmowy na Spotify lub YouTubie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Początki Effie Awards Poland

– Konkurs odbywa się w Polsce od 2000 roku, dwa lata po powstaniu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. (…) Osiem agencji postanowiło wtedy powołać stowarzyszenie i sprowadzić z USA licencję na Effie. Od tego czasu w kolejnych krajach organizowane są edycje tego konkursu, a obecnie odbywa się on w ponad pięćdziesięciu państwach – mówi Paweł Tyszkiewicz.

– Początkowo było 10 kategorii, zgłoszono 41 kampanii i bardzo nieliczne jury oceniało prace. Dla porównania w tegorocznej edycji mamy 220 zgłoszeń – dodaje Anna Zimecka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanie, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce

– Kiedy patrzę na kampanie, które brały udział w konkursie, mogę stwierdzić, że paradoksalnie muszą być one zarówno kreatywne, jak i innowacyjne, żeby były efektywne. I właściwie wszystkie z nich weszły do kanonu najbardziej spektakularnych kampanii w Polsce. Wprowadzenie sklepów Ikea na rynek, „Beczki” od Dębowego, „Mruczando” Żubra, „Launch” Heyah… – wspomina Anna Zimecka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanie, które zdobyły Grand Prix, czyli nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie Effie, lecz również zapisały się w pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce, wspominamy w cyklu #TheBestOfEffie.

W cyklu #25latEffiePoland członkowie jury dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Sprawdź ich opinie m.in. na temat zmian w zachowaniach konsumenckich i ich wpływu na marketing.

Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>

PS Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej