Szanowny Panie Prezydencie,
organizacje reprezentujące branżę komunikacji marketingowej w Polsce: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Firm Public Relations, apelują do Pana Prezydenta Andrzeja Dudy o zawetowanie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji uchwalonej przez Sejm RP w dniu 17 grudnia 2021 r.
Zobacz również
Wejście w życie w/w ustawy oznaczałoby między innymi:
• naruszenie konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku, m. in. zmianę warunków koncesji już wydanych,
• wejście w kolizję z traktatami europejskimi, których Polska jest sygnatariuszem oraz naruszenie zapisów zawartych w traktacie o stosunkach handlowych i gospodarczych między Polską a USA – naszym głównym sojusznikiem,
• a przede wszystkim zamach na wolność mediów, które są gwarancją demokracji.
Lista negatywnych konsekwencji wejścia w życie tej ustawy jest znacznie dłuższa. Nowelizacja na pewno uderzy też w rynek komunikacji marketingowej reprezentowany przez nasze organizacje. Dziś jednak najważniejsza jest obrona demokracji, wolności słowa i wiarygodności biznesowej Polski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dlatego apelujemy do Pana Prezydenta o działanie zgodne z wcześniej składanymi deklaracjami i skorzystanie z prawa weta wobec tej szkodliwej ustawy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sygnatariusze apelu: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations.