Aplikacja mobilna w rękach nowoczesnego sprzedawcy

Aplikacja mobilna w rękach nowoczesnego sprzedawcy
Teza, że firmy stawiające na innowacyjne rozwiązania staną się liderami swoich branż się sprawdziła. Dotyczy to przede wszystkim wykorzystywania racjonalnych modeli biznesowych takich jak na przykład value-chain integrator czy information brokerage oraz inwestowania w nowoczesne technologie.
O autorze
1 min czytania 2013-02-25

Skupmy się jednak na detalach.

Proszę sobie wyobrazić kilku przedstawicieli konkurencyjnych firm, które starają się nawiązać z Państwem współpracę. Sytuacja hipotetyczna: pojawiają się u Was biurze z katalogiem produktów, ulotką oraz folderem prezentującym firmę. Następnie przekażą te dokumenty w formie elektronicznej. Wszyscy mają dobry produkt w równie atrakcyjnej cenie. Każdy z nich jest doświadczonym sprzedawcą, świetnie przygotowanym merytorycznie. Można wywnioskować, że wygra umiejętność nawiązywania relacji. Czy nie skuteczniej byłoby ją nawiązać opowiadając klientowi o różnicy między wyświetlaczem w iPad 2 a wyświetlaczem „Retina” w iPadzie, na którym akurat pokazuje aplikację sprzedażową swojej firmy, zawierającą zarówno katalog produktów, jak i opis firmy i prezentację? Czy nie ciekawiej byłoby się wyróżnić dając klientowi opcję ściągnięcia takiej aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR zamieszczonego na przykład na wizytówce lub załączonego jako zdjęcie do maila podsumowującego spotkanie? Aplikacja taka może wyświetlać notyfikacje o aktualnościach oraz zawierać formularz kontaktowy. Właściwie to lista funkcjonalności jest nieograniczona.

Rozwiązania te mogą znacznie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży oraz postrzeganie firmy jako innowacyjnej. Przedsiębiorstwo takie potrafi absorbować i zbywać nowe usługi, oraz charakteryzuje się zdolnością ciągłego adaptowania się do zmian zachodzących w ich otoczeniu.

Według raportu „10 trendów, które zawładną światem sprzedaży w 2013” przygotowanego przez Harvard Business Review na pierwszym miejscu znalazło się modelowanie zachowań pracowników, gdzie modele to słowne lub wizualne reprezentacje tego, jak funkcjonują systemy i procesy. Aplikacje mobilne są z kolei sprawnym a zarazem nowoczesnym narzędziem komunikującym sprzedawcę z odbiorcą. Ponadto lwia część tych aplikacji zarabia sama na siebie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kilkanaście lat temu rozwój internetu sprawił, że każda firma stworzyła swoją stronę www.

Dziś, zauważalny i nieunikniony rozwój rynku smartfonów oraz tabletów, wywołał adekwatne zapotrzebowanie na oprogramowania mobilne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy wyżej opisanego sprzedawcę uznalibyście za nowoczesnego a firmę, którą reprezentuje za innowacyjną? 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się