W lipcu br. Mark Zuckerberg udostępnił użytkownikom mediów społecznościowych nową aplikację – Threads. Od początku wprowadzenia jej na rynek, informowano o dobrych wynikach, jakie przyniosła. Jak informował Zuckerberg, jedynie w pierwszych siedmiu godzinach po wypuszczeniu aplikacji do sklepów, zalogowało się w niej ponad 10 milionów osób.
Threads wizualnie przypomina połączenie Instagrama i X (dawniej Twitter). Aplikacja jest połączona z kontem na Instagramie tak, by użytkownicy mogli używać tego samego hasła i nazwy profilu oraz aby na koncie pozostali Ci sami obserwatorzy.
Zobacz również
Globalna premiera Threads przyniosła również wiele kontrowersji, m.in. to, że aplikacja nie była od początku dostępna oficjalnie w Europie czy silne powiązanie kont z Instagramem, które powodowało, że jeśli użytkownik chciał usunąć profil na Threads to znikalo także jego konto na Instagramie. Wątpliwe było również czerpanie danych o użytkownikach, co z resztą było jednym z powodów, przez które Threads od początku nie pojawił się w Europie.
Kolejny etap rozwoju dla Threads
Problem wydaje się być rozwiązany, ponieważ jak poinformowano, od 14 grudnia br. aplikacja Threads jest dostępna również w Europie. Aplikacja musiała zostać dopasowana do ciągle dopracowywanych przepisów Unii Europejskiej, przez co premiera uległa opóźnieniu.
Mimo wprowadzenia Threads do Europy, aplikacja nie przynosi tak dużego zainteresowania wśród użytkowników, jakie osiągała przy światowej premierze. Jednak, zgodnie z szacowaniami, Threads, dzięki pojawieniu się w Europie, ma sprawić, że aplikacja zyska około 25,9 miliona nowych aktywnych użytkowników.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS Messenger z zaszyfrowanymi wiadomościami. Nowości w koncernie Meta
Meta rozpoczęła proces wdrażania kompleksowego szyfrowania end-to-end dla wszystkich wiadomości i połączeń na Messengerze. Funkcja jest już dostępna, ale aktualizacja wszystkich aktywnych kont przy jej pomocy może zająć sporo czasu. Przy okazji koncern zaprezentował szereg nowych funkcji, które udoskonalą komunikator.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Meta rozwiązuje zespół Responsive AI i kieruje zasoby na rozwój generatywnej sztucznej inteligencji
Meta rozwiązuje zespół Responsive AI, który ponosił odpowiedzialność za monitorowanie i eliminowanie potencjalnych zagrożeń wynikających z rozwoju technologii AI. Decyzja jest częścią firmowego procesu restrukturyzacyjnego, z którym wiąże się skupienie uwagi na rozwoju generatywnej AI.