fot. screen YouTube
Podczas najnowszej konferencji firmy Apple, która odbyła się 12 września br., wspomniano o planie Apple 2030. Gigant technologiczny chce do 2030 roku osiągnąć neutralność węglową we wszystkich obszarach działalności, zarówno w łańcuchu dostaw, jak i w cyklu życia produktów. Marka pochwaliła się także nowym Apple Watch’em, który jest produktem całkowicie neutralnym węglowo.
Zobacz również
W nawiązaniu do zmian, które Apple wdraża dla dobra klimatu, powstała reklama przedstawiająca zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój. W spocie wystąpiła znana amerykańska aktorka Octavia Spencer.
Spencer wciela się w rolę „Matki Natury”. Kobieta uczestniczy w spotkaniu firmowym i zachęca do podjęcia wysiłku związanego z wdrożeniem działań zmierzających do osiągnięcia całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Na zebraniu obecny jest także szef marki Apple, Tim Cook. Aktorka jest stanowcza oraz zadaje wiele pytań członkom zespołu. Atmosfera podczas zebrania wydaje się być napięta, ale całość zachowuje komiczny charakter, z czego znana jest marka Apple, jeśli mowa o reklamach.
„Matka Natura” dopytuje pracowników o postępy marki w tematach takich jak czysta energia, materiały jakie wykorzystuje Apple czy transport. Każdy uczestnik kolejno odpowiada jakie zmiany wdrożono w firmie. Ich odpowiedzi są kwestionowane przez Spencer, przez co, oglądając spot, możemy poczuć stres zespołu. Wszystko to dzieje się jednak przez pryzmat humoru.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Reżyserem spotu jest Rhys Tomas ze Stink Films. To nie pierwszy raz, gdy Apple łączy humor oraz dłuższy format wideo, by przekazać zainteresowanym istotne przesłanie, ale również zmiany, w jakie inwestuje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Konferencja Apple. Nowy iPhone oraz pierwszy produkt od marki całkowicie neutralny węglowo
12 września br. w Cupertino w Kalifornii odbyła się kolejna konferencja od marki Apple. Wydarzenie jak zwykle cieszyło się dużym zainteresowaniem. Firma przedstawiła nowe produkty, m.in. iPhone’y 15 oraz zegarki Apple Watch Series 9.
PS2 Apple stawia na ekologię. Firma wycofuje się ze sprzedaży silikonowych akcesoriów
Fanów marki Apple może zaskoczyć pewna wiadomość. Firma prawdopodobnie przestanie sprzedawać popularne silikonowe akcesoria, np. etui.