Fruit Union Suisse istnieje na rynku od 111 lat. Jest największą organizacją w Szwajcarii, która zrzesza lokalnych producentów owoców. W swoim logo posiada czerwone jabłko z białym krzyżem. Symbol ten nie zmienił się od początku istnienia organizacji. Wiąże się bezpośrednio z tożsamością narodową.
Apple postanowił walczyć z firmami, które posiadają w swoich logotypach jabłka. Nie tylko w nadgryzionej formie, którym charakteryzuje się gigant technologiczny, ale we wszystkich kombinacjach. Jedną z firm, którą dosięgnął pomysł Apple jest właśnie Fruit Union Suisse.
Zobacz również
– Celem Apple jest posiadanie praw do prawdziwego jabłka, które dla nas jest czymś niemal uniwersalnym… Co powinno być darmowe dla wszystkich. Obawiamy się, że każda wizualna prezentacja jabłka, czyli wszystko, co jest audiowizualne lub związane z nowymi technologiami lub mediami, może potencjalnie zostać naruszone. To byłoby dla nas bardzo, bardzo duże ograniczenie. Teoretycznie za każdym razem, gdy reklamujemy jabłko, stąpamy po cienkim lodzie – komentuje Jimmy Marietas, dyrektor Fruit Union Suisse.
fot. Fruit Union Suisse
Próby zarejestrowania znaku towarowego
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Według Wired UK, marka Apple próbowała już zarejestrować symbol całego, nie nadgryzionego jabłka jako znak towarowy. Pierwsza próba miała miejsce w 2017 roku w Szwajcarii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szwajcarski Instytut Własności Intelektualnej częściowo przychylił się do wniosku Apple, ale z założeniem, że wizerunek zwykłego jabłka pozostanie nadal publiczny. Firmie nie spodobał się ten werdykt i w kwietniu br. odwołała się od tej decyzji.
PS Apple prezentuje swoje pierwsze okulary AR
W poniedziałek 5 czerwca br. marka zaprezentowała pierwsze w swoim asortymencie gogle rozszerzonej rzeczywistości. Premierę w USA zaplanowano na początek 2024 roku, a ich cena ma wynosić 3499 dolarów.
PS 2 Jak sporządzić umowę o przeniesienie praw autorskich do logotypu w kontekście międzynarodowym?
Logotypy to niezbędny element obrotu handlowego. Stosowane jako wyróżniki i identyfikatory dla firm, pozwalają odróżnić produkty i usługi jednego przedsiębiorstwa od drugiego. Jak sporządzić umowę o przeniesienie prawa do logotypu? Czego nie powinno w niej zabraknąć?