Święta to wyjątkowy okres także dla twórców z branży reklamowej. Czas, gdy można wyjść poza narzucone z góry ramy czasowe i puścić wodze fantazji. Kluczem do stworzenia opowieści, która podbije serca widzów jest oczywiście storytelling. Napisanie scenariusza, dzięki któremu reklama pozostanie długo w naszej pamięci to dopiero połowa sukcesu. Dobry bożonarodzeniowy klip musi oddawać nastrój świąt już od pierwszego kadru. Za to, aby nakręcony materiał „World of Tanks” miał finalnie odpowiednio ciepłe i kojarzące się z domową, rodzinną atmosferą światło oraz barwy, zadbało Platige Image.
„World of Tanks” nie trzeba przedstawiać nikomu. To najpopularniejsza czołgowa strzelanka, w którą codziennie grają miliony osób na całym świecie. Dość powiedzieć, że 21 stycznia 2013 r. gra zapisała się w księdze Guinnessa ustanawiając rekord w kategorii „Największa liczba graczy grających jednocześnie na pojedynczym serwerze”. Dzierży to trofeum do dziś.
Zobacz również
Choć nakręcenie świątecznej reklamy „World of Tanks” mogłoby się wydawać co najmniej trudne, jego twórcom sztuka ta udała się. I to jak! W spocie przedstawiono historię chłopca, którego świąteczne plany nie idą tak jak tego oczekiwał. W chwili, gdy wszystko wskazuje na to, że na realizację swoich marzeń będzie musiał czekać długi rok, z pomocą przychodzą Arnold Schwarzenegger i Milla Jovovich. Czy i w jaki sposób uda im się sprawić, że bożonarodzeniowy prezent trafi w ręce dziecka, można się przekonać, oglądając reklamę.
To już kolejna współpraca Wargaming z gwiazdą kina akcji. W zeszłorocznym zwiastunie Operacji Świątecznych w World of Tanks również pojawił się Arnold Schwarzenegger – jako nowy dowódca w grze.
Platige Image odpowiedzialne za korekcję koloru w reklamie „World of Tanks”
Za finalny kształt klipu odpowiadała ekipa z Platige Image. Piotr Sasim – m.in. zdobywca tegorocznego złotego miecza KTR za korekcję koloru w teledysku Hani Rani i Dobrawy Czocher „Malasana” – tak mówi o swojej pracy:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wykonanie kolor korekcji spotu reklamującego specjalne operacje świąteczne „World of Tanks” była prawdziwą frajdą. Dawała go już sama możliwość pracy nad nadaniem ostatecznego wyglądu legendom dużego ekranu: Schwarzeneggerowi i Jovovich – mówi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto wspomnieć, że przy okazji tego projektu Platige Image miało okazję pracować z operatorem Mikołajem Sygudą – artystą młodego pokolenia, mającego na swoim koncie liczne nagrody oraz realizacje dla takich marek jak HBO, Huawei, Ford, Zalando, czy Żywiec.
– Obserwowanie przy pracy duetu Piotr-Mikołaj to czysta przyjemność. Po raz kolejny, poza samymi umiejętnościami, można było zauważyć ogromne zaangażowanie i pasję do zawodu u obu twórców. W przypadku tej korekcji koloru, gdzie Mikołaj i Piort współpracują już po raz kolejny, niezwykle istotne było zrozumienie i wspólne podejmowanie decyzji dla uzyskania najlepszego efektu końcowego – mówi Krystyna Bisaga, postproducentka korekcji koloru w Platige Image.