W ciągu jednego roku w Londynie dochodzi do ponad 10 tys. ataków z użyciem noża, a w 2021 odnotowano rekordową liczbę morderstw wśród nastolatków*. Te zatrważające dane stały się motywacją dla marki adidas i klubu Arsenal do podjęcia wspólnej inicjatywy „No More Red”.
– Od momentu, gdy młodzi ludzie opuszczają szkołę, aż do założenia własnej rodziny, często pojawia się pustka, niebezpieczny skok do nicnierobienia, gdzie „nic” może łatwo zmienić się w coś niebezpiecznego. Jeśli młodzi ludzie nadal nie znajdą wartościowych opcji na ten okres pozaszkolny, zawsze będziemy świadkami tworzenia się gangów. Stwórzmy dla nich nowe opcje – powiedział Idris Elba, aktor, założyciel Don’t Stab Your Future i mentor w ramach No More Red.
Zobacz również
Arsenal, który od lat pomaga młodym ludziom dzięki programom Arsenal in the Community, w ramach inicjatywy „No More Red”, wspólnie z marką adidas zaangażuje się w stworzenie bezpiecznych przestrzeni dla młodzieży, w tym nowych boisk do gry w piłkę nożną. Z kolei dzięki utworzeniu programów mentorskich i szkoleń, młodzi ludzie będą stale wspierani przez inspirujące postaci – m.in. Idrisa Elbę, Iana Wrighta, DJ Emerald Rose Lewisa i artystę Reubena Dangoora.
– Dając młodym ludziom w Londynie więcej miejsc do uprawiania sportu, więcej wsparcia i dostępu do osób, które mogą ich zainspirować, razem możemy im pomóc – dodał Ian Wright, legenda Arsenalu, ambasador akcji No More Red.
Arsenal w ramach nowej akcji „No More Red” zastąpił czerwone koszulki białymi strojami. Sportowcy zaprezentowali je podczas niedzielnego meczu z Nottingham Forest na FA Cup.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Białe koszulki Arsenalu i adidasa nie trafią do sprzedaży, jednak zostaną przekazane jako „pozytywny symbol w społeczności” organizacjom tworzącym bezpieczne środowisko dla młodzieży i walczącym z samobójstwami oraz przestępczością, szczególnie związaną z atakami nożowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. soccerbible
* arsenal.com
PS
Na koszulkach klubu Tromsø IL pojawiły się kody QR prowadzące na stronę ujawniającą szczegóły na temat łamania praw człowieka w Katarze, organizatora mundialu.
PS 2
Nike również wspiera młodzież w wyznaczaniu celów i dążeniu do spełnienia marzeń, a za wzór stawia Cristiano Ronaldo. W tym celu marka odnowiła boisko do piłki nożnej w rodzinnej miejscowości piłkarza.
PS 3
W kampanii Impossible is Nothing adidas pokazuje, że sport może zmienić ludzkie życie, a kluczem do osiągnięcia celu jest pozytywne nastawienie i wiara w siebie.