1. W marketingu najważniejsze jest…
Autentyczność, prostota.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Projekt stworzenia platformy Social WiFi – z jednej strony wywrócił moje życie do góry nogami, z drugiej daje mi możliwości bardzo szerokiego działania, współpracy z firmami z wielu sektorów. Przez ostatni rok poznałem więcej liderów czołowych spółek działających w Polsce, znakomitych marketerów niż przez całe wcześniejsze życie zawodowe.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Podam dwa. Pierwszym było zbudowanie największego w Polsce zespołu ponad 200 sportowych dziennikarzy obywatelskich w start-upie Sport24.pl. Drugim wciąż jest start-up Social WiFi. To olbrzymie wyzwanie koncepcyjne, budowa zespołu i przeprowadzanie trzech rund inwestycyjnych.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Social WiFi. Wyznaczyłem sobie cel: zrobienie skalowalnego biznesu, który zaspokaja potrzeby, rozwiązuje problemy rynku, generuje większe przychody niż koszty i jest pożyteczny dla klientów. W ciągu niespełna 3 lat wprowadziliśmy na rynek narzędzie marketingowo-sprzedażowe, które wykorzystuje „starą jak świat” i znaną technologię Wi-Fi. Uwaga! – 70 proc. użytkowników smartfonów ma zawsze włączone Wi-Fi, czyli nasza usługa znajduje się bardzo blisko potrzeb konsumentów. Dlatego budowanie zasięgu jest możliwe i niemal nieograniczone.
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Michałowi Sadowskiemu zazdroszczę produkcji video „Internety robię” – to był hit i wzór dobrego marketingu przekładającego się na viral, rozpoznawalność i finalnie sprzedaż. Video ma ponad 0,5 mln odsłon na YouTube, a ja widziałem klip podczas jego premiery na konferencji InternetBeta, więc może stąd mój emocjonalny stosunek. Znamy się z Sadkiem i przyznam, że zainspirował mnie nie tylko tym filmikiem.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Aby personalizacja komunikacji była możliwa musimy częściej korzystać z takich narzędzi, jak chociażby Wi-Fi marketing, big data, automatyzacja mailingów. Całość działań online i offline musi być spięta w mądrą strategię komunikacji uwzględniającą omnichannel, czyli spójność komunikacji z klientem we wszystkich wykorzystywanych kanałach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Technologia bluetooth i beacony, które przyciągnęły uwagę wielu marketerów i retailerów, obiecując im zupełnie nowe możliwości sprzedaży i promocji. Większość wdrożeń to zupełne porażki, a wynika to z tego, że zaledwie 10 -15 proc. ludzi ma włączony bluetooth. Wykorzystanie technologii BLE mam sens, gdy użytkownicy smartfonów korzystają z aplikacji mobilnych, które mają zbudowany zasięg, jak McDonald’s czy IKEA. Same akcje wykorzystujące beacony nie zaspokajają najczęściej żadnej potrzeby. Chyba zgodzicie się ze mną, że spamowanie i śledzenie należą do najbardziej irytujących czynności 🙂
Efektywne wykorzystanie technologii beaconów powinno być rozpoczęte od udostępnienia w sklepie Wi-Fi, rozpropagowania wśród Klientów aplikacji mobilnej i na samym końcu wdrożenia beaconów.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Dowożenie projektów i wyników. Bardzo szczera relacja, umiejętność prognozowania KPI. Rozumienie branży, do której dostarcza się usługę.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Najczęściej z życia oraz z uważnego skanowania w sieci, co się dzieje na świecie. Czytam też nałogowo biografie.
10. Moja kampania marzeń…
Kampania społeczna na gigantyczną skalę wykorzystująca potencjał Social WiFi, tysiące Klientów i miliony użytkowników Wi-Fi. Wyobraźmy sobie, że biznesy, które wykorzystują Social WiFi przekazują drobne kwoty na cele społeczne, a we wszystko zaangażowani są użytkownicy Wi-Fi i to od ich aktywności w dużej mierze zależy skala wsparcia. Póki co jest to ogólny koncept, ale mamy już pomysły, jak wcielić taką kampanię w życie i zrobić coś społecznie pożytecznego – co zawsze było, jest i będzie dla mnie ważne.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Przynosi mi radość obserwowanie, jak często żmudnie planowane działania przynoszą efekty, jak pomysły przekładają się na rezultaty – w moim przypadku mierzone najczęściej sprzedażą. Marketing jest dla mnie funkcją sprzedaży. Wszystko, co dzieje się w obszarze marketingu, musi mieć swoje przełożenie na sprzedaż. Warto odróżniać marketing i PR od działań z obszaru CSR, bo z tym wiele firm ma problem.
Artur Racicki
Prezes zarządu i założyciel firmy Social WiFi, dostarczającej usługę zamieniającą Wi-Fi na innowacyjne narzędzie analityczno-marketingowe, skierowaną głównie do sektorów: hospitality (hotele, kawiarnie, restauracje) oraz retail. Ekonomista, absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego. Ekspert z 12-letnim doświadczeniem w sektorze e-commerce. Twórca start-upów internetowych, w tym serwisu www.inPRL.pl, nagrodzonego tytułem najlepszego polskiego serwisu roku 2011 w konkursie Webstar Festival. Zajął 5. miejsce w rankingu miesięcznika Brief na „Najbardziej kreatywnych w biznesie” w 2015 roku.