ASICS walczy z hejtem i wspiera zdrowie psychiczne sportowców

ASICS walczy z hejtem i wspiera zdrowie psychiczne sportowców
W ramach współpracy firm ASICS i Signify wystartowała inicjatywa mająca na celu ochronę sportowców będących ambasadorami marki przed atakami internetowymi.
O autorze
1 min czytania 2024-07-15

Marka ASICS stworzyła inicjatywę, w ramach której chodzi o ochronę sportowców przed nękaniem i cyberprzemocą. Pomysł narodził się jako efekt badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Loughborough w Londynie, według których liczba zawodników rozmaitych dyscyplin doświadczających hejtu w internecie rośnie. Dzięki współpracy z firmą Signify wszelkie próby ataków na sportowców w sieci będą monitorowane, identyfikowane i zgłaszane.

Głównym założeniem akcji jest udostępnienie sportowcom opartej na sztucznej inteligencji usługi Threat Matrix firmy Signify. Pomaga ona zapobiegać nadużyciom w mediach społecznościowych oraz zarządzać treściami, jeśli już dojdzie do nadużyć. W ten sposób wokół ambasadorów marki ASICS stworzona zostaje swego rodzaju tarcza, dzięki której przestają być oni nadmiernie narażeni na hejt. Jak się bowiem okazuje, negatywnych sytuacji w sieci nie brakuje, zwłaszcza w okresie najważniejszych startów w sezonie, takich jak igrzyska olimpijskie, czy wydarzenia rangi mistrzowskiej.

Inicjatywa ASICS jest częścią szerszego programu „Mind and Body Athlete Support Programme”, który oferuje sponsorowanym sportowcom dostęp do wielu usług poprawiających ich samopoczucie fizyczne i psychiczne. Pięć liter w naszej nazwie ma znaczenie. ASICS to akronim łacińskiej sentencji „Anima Sana In Corpore Sano”, czyli „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Łacińska fraza kryje się w nazwie ASICS i nadal jest kluczową filozofią odzieżowej marki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcia: mat. pras.

PS „Guess who won”: Unilever zachęca najmłodszych do brudzenia się podczas uprawiania sportu

Jak zachęcić dzieci do uprawiania sportu? Firma Unilever uznała, że najlepiej zrobi to, przekonując, że… brud jest dobry. „Dirt Is Good” projekt Unilever, w którego skład wchodzi m.in. kampania „Guess who won”, promująca angażowanie się w sportowe rozgrywki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się