AstraZeneca wystartowała z kampanią edukacyjną, w której zwraca uwagę na wyzwania, z jakimi mierzą się osoby z osłabionym układem odpornościowym. Pacjentom, dla których wirus wciąż jest powodem do niepokoju, firma farmaceutyczna proponuje terapię długo działającymi przeciwciałami monoklonalnymi.
Aby promować nowe rozwiązanie, firma podjęła współpracę ze zdobywcą Oscara – Jeffem Bridgesem. Aktor znany z takich filmów jak „Szalone serce”, „Big Lebowski” czy „Iron Man” pojawia się w spocie „Up The Antibodies”, aby opowiedzieć o swoich trudnych doświadczeniach i o tym, „jak powrócił do życia, które kocha”.
Zobacz również
Bridges w październiku 2020 roku ogłosił, że zmaga się z poważną chorobą nowotworową. Choć chemioterapia przyniosła zadowalające efekty, pozytywny wynik testu na COVID-19 okazał równie niebezpieczny co rak – ze względu na osłabioną odporność aktora.
Mój system odpornościowy został całkowicie zaatakowany. Na szczęście nie musisz czekać na najgorsze. Możesz zwiększyć poziom przeciwciał zanim zapuka Covid – mówi Bridges w osobistym spocie, który powstał na potrzeby kampanii.
Oprócz krótkiego spotu firma udostępniła także 4-minutowy film, w którym możemy zobaczyć kulisy powstawania kampanii z udziałem aktora i jego najbliższych oraz usłyszeć poruszające wyznania o walce z chorobą.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na potrzeby kampanii powstała również specjalna strona internetowa www.uptheantibodies.com, gdzie znajdują się informacje na temat długo działających przeciwciał monoklonalnych oraz materiały edukacyjne.
Do promowania terapii dołączył także aktor, producent i nominowany do Oscara pisarz Kumail Nanjiani wraz ze swoją żoną – pisarką i producentką Emily V. Gordon.
PS
Na początku roku znany tenisista Novak Djokovic kupił 80% udziałów w firmie która pracuje nad lekiem na COVID-19.
PS 2
W zeszłorocznej świątecznej kampanii niemiecka sieć Penny zaprezentowała wzruszającą kampanię, w której rzuca światło na to, co młodzi ludzie utracili przez pandemię.