TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wzruszająca świąteczna reklama zwraca uwagę na „utraconą młodość” nastolatków

Wzruszająca świąteczna reklama zwraca uwagę na „utraconą młodość” nastolatków
Na tle świątecznych kampanii utrzymanych w rozmaitych nastrojach wyróżnia się pełen emocji spot niemieckiej marki Penny, który zwraca uwagę na to, co młodzi ludzie utracili w związku z pandemią.
O autorze
2 min czytania 2021-11-23

Choć świąteczne reklamy to przegląd spotów w każdym nastroju, jednak co roku dominują pogodne kreacje pełne radości i energicznej muzyki. Na ich tle wyróżnia się niemiecka marka Penny, która we współpracy z Serviceplan już w poprzednich latach zasłynęła z tworzenia wzruszających reklam świątecznych. W swoich spotach często porusza temat dzieciństwa czy też problemów rodzinnych relacji.

W tym roku niemiecka sieć supermarketów skupia się na problemach młodych ludzi i ich rodziców, które zrodziły się wraz z pandemią i lockdownami. Marka zwraca uwagę na to, że w tym roku pojawiają się świąteczne życzenia, „jakich dotąd nikt nie miał”.

Film zatytułowany „Życzenie” w reżyserii Marcusa Ibaneza przedstawia rozmowę kobiety z jej nastoletnim synem, który zadaje pytanie: „Co chciałabyś dostać na Boże Narodzenie?”. Kobieta na moment zastyga w zamyśleniu, aby po chwili przywołać serię scenariuszy z życia chłopaka. Spot przedstawia typowe sceny z codzienności nastolatka takie jak potajemne wymykanie się z domu, upijanie się, imprezy, wyjazdy z przyjaciółmi czy pierwszą miłość i złamane serce. Kobieta podsumowuje, że jej świątecznym życzeniem jest, aby jej syn „odzyskał młodość”.

Wzruszający spot z akompaniamentem akustycznej wersja utworu „It’s my life” zespołu Bon Jovi już skradł serca odbiorców, zyskując ponad 7 mln wyświetleń w niespełna dwa tygodnie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W ciągu ostatnich dwóch lat wiele powiedziano o osobach starszych, rodzicach, biurze domowym i opiece – i słusznie, ale dzieci i młodzi ludzie nie mieli głosu – zauważył Christoph Everke, dyrektor zarządzający ds. kreatywnych kampanii Serviceplan.

Kampanii towarzyszy konkurs online marki Penny skierowany do młodych ludzi. Wśród 5 tys. nagród znalazły się „przygody i niezapomniane doświadczenia”, które mają na celu „oddanie młodym ludziom tego, co przegapili w czasie pandemii”. Dodatkowo, marka przewidziała w konkursie nagrody, które mogą ułatwić młodym nowy start. Do wygrania jest sześć stanowisk dla stażystów wraz z bezpłatnym mieszkaniem dla młodych ludzi. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Młodzi ludzie w szczególny sposób wykazali się solidarnością i bezwarunkowo odłożyli na bok własne interesy, aby chronić osoby starsze przed skutkami pandemii. Ważne jest dla nas, aby świątecznym filmem i towarzyszącą mu kampanią pokazać, że młodzi ludzie zapłacili wysoką cenę. W imieniu wszystkich chcielibyśmy im za to podziękować i dać coś w zamian – powiedział Stefan Magel, dyrektor operacyjny Penny.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Tematyka pandemii pojawiła się w świątecznej reklamie Tesco. Spot zyskał dotąd najwięcej skarg ze strony odbiorców, głównie przeciwników szczepień. 

PS 2
Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię „Posłuchaj Świętego Mikołaja”, w ramach której do końca stycznia 2022 r. będzie prowadzić zbiórkę na zapewnienie pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży.

PS 3
Świąteczny spot sieci aptek DocMorris szybko stał się viralem i podbił serca internautów z uwagi na poruszającą historię.

PS 4
Tegoroczna świąteczna kampania Coca-cola przypomina, że „Prawdziwa Magia Świąt” tkwi we wspólnych chwilach, a jej głównym celem jest ukazanie radości płynącej ze spędzania Świąt razem.