W sercu kampanii „Prawdziwa Magia Świąt” znajduje się nowy, krótki film, który ma przypominać o tym, jak ważna jest ludzka dobroć, szczególnie w odniesieniu do nowej rzeczywistości, w której dzisiaj żyjemy. W podnoszącej na duchu opowieści występuje chłopiec, którego wyobraźnia oraz starania sprawiają, że udaje mu się zaangażować różne osoby we wspólną inicjatywę i w duchu Świąt, wspólnie doświadczyć magicznych chwil.
Film rozpoczyna się w momencie, gdy chłopiec wprowadza się ze swoją mamą do nowego mieszkania. Są Święta Bożego Narodzenia, a w nowym domu brakuje kominka. A brak kominka oznacza brak Świętego Mikołaja! Chłopiec postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Zaczyna budować komin z kartonowych pudełek, w co szybko angażują się sąsiedzi i łączą siły, by pomóc dokończyć konstrukcję przed Wigilią.
Zobacz również
– To nasza pierwsza kampania bożonarodzeniowa w zgodzie z „Real Magic”, czyli nową filozofią marki Coca-Cola. Od zawsze wierzyliśmy w magię Świąt, a w tym roku kładziemy nacisk na to, by pokazać, jak ten czas zbliża ludzi. Postawiliśmy na prosty i podnoszący na duchu przekaz, który ukazuje proces jednoczenia się przy okazji Świąt, a także przedstawia pozytywne nastawienie do drugiego człowieka oraz empatię, jaką powinniśmy się darzyć. Chcemy tym samym przypomnieć, że wszystkim, czego potrzebujemy, by Święta były pełne magii są chwile, które dzielimy z innymi ludźmi i naszymi bliskimi – mówi Manolo Arroyo, global chief marketing officer.
– Świętom Bożego Narodzenia towarzyszy magiczny klimat, który obecny jest w każdym zakątku świata. Historia przedstawiona w naszym filmie dzieje się w bloku mieszkalnym w USA, ale tak naprawdę mogłaby rozgrywać się w każdym innym miejscu. Większość ludzi żyje bowiem w mieszkaniach, tuż obok siebie, a jednocześnie tak daleko. Globalna pandemia sprawiła jednak, że sąsiedzi stali się sobie bliscy jak nigdy dotąd. Dla wielu z nas Boże Narodzenie w zeszłym roku się nie odbyło i celem tej prostej historii świątecznej jest przypomnienie nam o tym, co naprawdę ma znaczenie – to wspólnota i hojność łączą nas w tym pełnym niedoskonałości świecie – komentuje Simon Lloyd, chief creative officer w firmie dentsuMB UK.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Za produkcję wideo odpowiada agencja dentsuMB UK, a wyreżyserował go Sam Brown z Rogue Films. Materiał dostępny jest na ponad 90 rynkach na całym świecie. W Polsce dostępne są jego skrócone formy: 60-, 30- oraz 15-sekundowe spoty. Ponadto Coca-Cola planuje stworzyć dwa dodatkowe, 20-sekundowe filmiki, w których wystąpią inni bohaterowie głównego wideo, prezentując różne bożonarodzeniowe historie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W Polsce w kampanię „Prawdziwa Magia Świąt” zaangażowano jednego z najbardziej rozpoznawalnych aktorów w kraju – Cezarego Pazurę, który wspiera działania digital w kanałach marki Coca-Cola i swoich. Poza tym, zaangażowanie Cezarego Pazury w projekt uwzględnia udział w wyjątkowej aktywacji skierowanej do konsumentów. To loteria, w której do wygrania jest m.in. udział w kulinarnym warsztacie z aktorem oraz profesjonalnym kucharzem! Zwycięzca może wziąć ze sobą swoich najbliższych lub grupę przyjaciół, a wszystko po to, by przypomnieć sobie, że wspólny posiłek i radość dzielenia się jedzeniem są tym, co sprawia, że Święta są tak magicznym czasem.
Wśród nagród znajduje się również 6 Magicznych Prezentów, których zawartość będzie się zmieniać co tydzień. Jedyne, co trzeba zrobić, by wziąć udział w konkursie, to kupić ulubiony napój Coca-Cola, wpisać kod spod nakrętki w aplikacji Coca-Cola i sprawdzić czy okazał się wygraną. Więcej szczegółów dot. aktywacji znajduje się pod linkiem: coca-cola.pl/magiaswiat/magiaswiat-promo.
Polską wersję reklamy przygotował McCANN Poland. Za realizację działań digital odpowiada agencja LiquidThread. Za aktywności BTL i organizację promocji konsumenckiej odpowiedzialna jest agencja Fortis, a obsługą PR zajmuje się agencja Big Picture.