Audi daje możliwość skorzystania z jazdy próbnej za pośrednictwem TikToka

tiktok drive audi
Audi pokazuje, że przyszłość motoryzacji dzieje się także w social mediach. Marka daje możliwość skorzystania z jazdy próbnej samochodem z wykorzystaniem aplikacji TikTok.
O autorze
1 min czytania 2025-08-13

Statystyki mówią jasno – aż 94% osób, które testują Audi, decyduje się na zakup samochodu. Z drugiej strony, wraz z rozwojem kanałów cyfrowych, liczba wizyt w salonach tradycyjnych i korzystania z jazd próbnych spada. Klienci szukają informacji online, najczęściej na platformach takich jak TikTok.

Jazda próbna na TikToku

Dlatego, wraz z premierą Audi RS3, w RPA zmodyfikowano podejście do tematu jazd próbnych. Po raz pierwszy wykorzystano do tego aplikację.

W ten sposób powstała kampania „TikTok Test Drive”. Wykorzystano w niej natywną mechanikę kanału cyfrowego, jakim jest obrót telefonu. Audi zmieniło scrollowanie w interaktywną, wirtualną przejażdżkę.

Efekty kampanii „TikTok Test Drive”

Współpraca Audi z Ogilvy South Africa doprowadziła do tego, że w ciągu kampanii zarejestrowano 9 milionów wirtualnych jazd próbnych, co przełożyło się na 72,9% wzrost liczby rzeczywistych testów w salonach. Co więcej, projekt nie wymagał produkcji nowych materiałów wideo – bazował na wykorzystaniu istniejących już zasobów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„TikTok Test Drive” pokazał, jak można wykorzystać rolę smartfona w procesie zakupu auta – od narzędzia do scrollowania, po angażujące doświadczenie w formie grywalizacji.

PS „Advantage Audi”: Audi z minimalistyczną kampanią OOH na Wimbledonie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się