Statystyki mówią jasno – aż 94% osób, które testują Audi, decyduje się na zakup samochodu. Z drugiej strony, wraz z rozwojem kanałów cyfrowych, liczba wizyt w salonach tradycyjnych i korzystania z jazd próbnych spada. Klienci szukają informacji online, najczęściej na platformach takich jak TikTok.
Jazda próbna na TikToku
Dlatego, wraz z premierą Audi RS3, w RPA zmodyfikowano podejście do tematu jazd próbnych. Po raz pierwszy wykorzystano do tego aplikację.
Zobacz również
W ten sposób powstała kampania „TikTok Test Drive”. Wykorzystano w niej natywną mechanikę kanału cyfrowego, jakim jest obrót telefonu. Audi zmieniło scrollowanie w interaktywną, wirtualną przejażdżkę.
Efekty kampanii „TikTok Test Drive”
Współpraca Audi z Ogilvy South Africa doprowadziła do tego, że w ciągu kampanii zarejestrowano 9 milionów wirtualnych jazd próbnych, co przełożyło się na 72,9% wzrost liczby rzeczywistych testów w salonach. Co więcej, projekt nie wymagał produkcji nowych materiałów wideo – bazował na wykorzystaniu istniejących już zasobów.
„TikTok Test Drive” pokazał, jak można wykorzystać rolę smartfona w procesie zakupu auta – od narzędzia do scrollowania, po angażujące doświadczenie w formie grywalizacji.
Perełki i antyperełki moderacji w social mediach [OPINIE]