Stadion piłkarski w austriackim Klagenfurcie z pewnością skojarzą fani piłki nożnej, którzy to podczas Euro 2008 śledzili mecze polskiej kadry z Niemcami i Chorwacją. Teraz owy stadion przeszedł niemałą metamorfozę, bowiem na murawie pojawiło się ponad 300 drzew.
„Leśne ZOO” jest częścią projektu „For Forest”, którego inicjatorem jest szwajcarski artysta Klaus Littmann. Zainspirowany rysunkiem Maksa Peintnera z 1971 roku, na którym zgromadzona na stadionie publiczność wpatruje się w rosnący na murawie las, postanowił wcielić tę wizję w życie. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę społeczeństwa na konsekwencje spowodowane nadmierną wycinką drzew.
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wystawę w ramach projektu „For Forest” będzie można oglądać od 8 września do 27 października br. Natomiast tuż po zakończeniu projektu wszystkie drzewa zostaną posadzone nieopodal stadionu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: facebook.com/forforestklagenfurt
PS
Ecosia to nietypowa platforma, która działa w podobny sposób, jak Google, lecz pewien jeden szczegół znacznie ją wyróżnia – wyszukiwarka bowiem finansuje sadzenie drzew w zamian za korzystanie z niej.
PS2
Władze Filipin wpadły na nietypowy pomysł, by walczyć z wylesieniem państwa i jednocześnie zaangażować młodych ludzi w działanie na korzyść naszego środowiska – teraz, aby otrzymać dyplom za ukończenie szkoły, każdy absolwent podstawówki, szkoły średniej oraz studiów będzie musiał posadzić 10 drzew.
PS3
Akcja podobna do tej z World Record Egg, jednak tym razem to zdjęcie drzewa na Instagramie biło rekordy popularności. Kontekst inicjatywy jest również nieco inny – za każde 10 polubień fotografii, firma tentree posadzi nowe drzewo.