AVON to marka z ponad 125 letnią tradycją i czwarta pod względem wielkości firma kosmetyczna na świecie. Firma zatrudnia 42 000 pracowników w 50 krajach i notuje roczny przychód na poziomie 10 miliardów dolarów. W Polsce marka obecna jest już od 21 lat. AVON od samego początku specjalizuje się w sprzedaży bezpośredniej, a teraz planuje rozwój swojego biznesu w branży e-commerce. Kosmetyki AVON można już zamówić w oficjalnym sklepie internetowym na www.avon.pl.
Zobacz również
Klient wchodząc na stronę www.avon.pl wybiera produkty, „wkłada je do koszyka” i wybiera konsultantkę ze swojego miasta, a nawet ulicy. Zamówienie trafia do wybranej konsultantki, która je realizuje i dostarcza produkty, dzięki czemu każdy klient ma dedykowaną osobę do wygodnego i sprawnego kontaktu. To zupełnie nowe podejście w branży e-commerce.
Stworzona przez Kalicińscy.com dla 7 rynków w Europie Środkowo-Wschodniej platforma sprzedażowa Avon Online powstała w oparciu o Responsive Web Design, dzięki czemu nowe sklepy online stały się przyjazne użytkownikom urządzeń mobilnych.
Wdrożenie komercyjne pierwszej platformy e-commerce dla Avon poprzedziła kampania informacyjna dla konsultantek marki, mająca na celu zapoznanie ich z nowym kanałem dystrybucji. Agencja przygotowała materiały promocyjne dla konsultantek w postaci filmu instruktażowego, ulotek informacyjnych oraz dedykowanego taba na Facebooku wraz z komunikacją w social media.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W sklepie internetowym Avon Online, konsultantki mają możliwość stworzenia własnego profilu, oferując klientom produkty marki Avon. Wygodnym rozwiązaniem dla klientów, którzy korzystają z platformy e-commerce, jest wyszukiwarka konsultantek w najbliższej okolicy klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, umówienie i odebranie paczki u konsultantki jest bardzo proste i przyjazne klientowi.
W 2014 roku Avon zapowiada wdrożenie platformy e-commerce na kolejnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Za implementację projektu była odpowiedzialna irlandzka agencja DSI, która wdrożyła i uruchomiła serwisy online we wszystkich krajach.