Dzięki współpracy marki Balenciaga i Epic Games gracze Fortnite będą mogli skorzystać z wirtualnego sklepu i zakupić cztery stroje oraz akcesoria i broń dla swoich postaci w grze komputerowej. Ceny za przedmioty zaczynają się od 8 dolarów.
W ramach współpracy powstała także minimalistyczna kolekcja ubrań i akcesoriów, które pojawią się w sklepach stacjonarnych oraz w sklepie online domu mody. Na oficjalnej stronie internetowej Balenciaga pojawiły się wszystkie przedmioty należące do kolekcji Fortnite. Fani mogą zakupić m.in. t-shirty, bluzy, kurtki, czapki czy plecaki. Niektóre z produktów wyprzedały się już kilka dni po premierze, co świadczy o sporym zainteresowaniu kolekcją.
Zobacz również
balenciaga.com
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Balenciaga to pierwsza luksusowa marka, która podjęła współpracę z Epic Games. Podobną współpracę nawiązała niedawno marka Louis Vuitton, projektując kolekcję odzieży nawiązującej do gry League of Legends.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
louisvuitton.com
Firma Epic Games poinformowała, że jest otwarta na podobne współprace w przyszłości. Dodatkowo marka bierze pod uwagę włączenie społeczności graczy we współtworzenie kolejnych kolekcji wirtualnej odzieży.
Współpraca jest promowana w internecie oraz w outdoorze – billboardy 3D prezentujące nową wirtualną kolekcję strojów pojawiły się w Tokio i w Nowym Jorku.
PS
Trójwymiarowe reklamy wyświetlane na billboardach z ekranami LED stają się coraz bardziej popularne w różnych krajach na świecie. Hiperrealistyczne animacje skutecznie przyciągają uwagę przechodniów.
PS 2
W branży gamingu pojawia się coraz więcej nowych kolaboracji, m.in. z brandami fashion, beauty czy z markami piwnymi.
PS 3
Balenciaga została skrytykowana za wypuszczenie na rynek „rasistowskich” spodni z wszytymi bokserkami.
PS 4
W relacjach udostępnianych na Twitch.tv przez graczy Fortnite, jako część kampanii reklamowej pojawiła się postać Małego Głoda.