Trzeci rok z rzędu Bank BNP Paribas dołącza do akcji Instytutu Humanites Dwie Godziny Dla Rodziny. Akcja w ramach banku obejmie wszystkich pracowników i potrwa od 15 maja do 30 czerwca tego roku. W tym roku, ze względu na epidemię koronawirusa, akcja zyskała nową nazwę Dwie Godziny Dla Rodziny – Dwie godziny dla Dla Człowieka i przebiegnie pod hasłem Pokoleniowy Klub Filmowy.
– To wspaniała inicjatywa, która z każdym rokiem zyskuje na popularności i rozlewa się na kolejne kraje. Jako Bank, który tworzą tysiące pracowników, zwracamy szczególną uwagę na inicjatywy i akcje dedykowane właśnie im. I staramy się w nie aktywnie włączać. W poprzednich latach możliwość skrócenia o dwie godziny wybranego dnia pracy, choć wydawać się może symboliczna, była bardzo pozytywnie odbierana, w 2019 roku skorzystało z niej 5 tysięcy pracowników i co roku jest przez pracowników wyczekiwana. Tak jest i tym razem, choć w zupełnie nowych warunkach. Jesteśmy przekonani, że tego typu inicjatywy, czy to w czasach epidemii, czy nie, pozytywnie oddziaływają na pracowników. Ja swoje „dwie godziny” w tym roku przeznaczę na rozmowę via skype z samotną ciocią mieszkającą kilkaset kilometrów ode mnie, bo wiem jak bardzo w obecnym czasie tego potrzebuje – mówi Wioletta Marciniak-Mierzwa, Dyrektor Departamentu Wynagrodzeń, Benefitów i Raportowania w Banku BNP Paribas. – Dziś jeszcze bardziej aktualne jest patrzenie z troską na ludzi obok nas – w pierwszej kolejności naszych bliskich, ale także na przykład sąsiadów, tak, jakby byli członkami naszej rodziny. Inspirujemy do okazywania empatii i bycia oparciem dla wszystkich, którzy mogą go potrzebować – dodaje.
Zobacz również
Dwie Godziny Dla Rodziny – to dziewiąta edycja inicjatywy, która powstała w Polsce w Instytucie Humanites. W tym roku około miliona pracowników z ponad 800 polskich i międzynarodowych firm w 15 krajach 15 maja wyjdzie z pracy dwie godziny wcześniej, by ten czas spędzić z najbliższymi. Dla pracodawców Dwie Godziny Dla Rodziny to sposób na pokazanie, że dostrzegają wagę integracji ról społecznych i zawodowych swoich pracowników.
Bank BNP Paribas, mając na względzie realizację roli społecznej, w tym m.in. edukowania, wspierania, dawania dobrych praktyk, realizuje także wiele innych działań na rzecz pracowników. To m.in. inicjatywa Bank Bliski Bliskim (programy dedykowane pracownikom i szeroko rozumianym bliskim – małżonkom, partnerom, dzieciom oraz seniorom), benefity dla 10 tys. pracowników i kilku tysięcy ich najbliższych (m.in. opieka medyczna, ubezpieczenia, platforma kafeteryjna), upominki i wydarzenia dla dzieci m.in. na Dzień Dziecka i Mikołajki oraz wiele innych.
Dodatkowo w czasie pandemii Bank BNP Paribas podjął wiele aktywności mając na względzie bezpieczeństwo oraz zdrowie klientów i pracowników, m.in. wprowadził ograniczenie w liczbie osób w oddziałach, zmienił ich godziny otwarcia, wyposażył w ochronne szyby plexi. Bank zachęca klientów do ograniczenia wizyt w oddziałach oraz korzystania z innych kanałów obsługi, tj. bankomatów i wpłatomatów, bankowości internetowej i mobilnej, natomiast w sklepach do korzystania z płatności za pomocą kart płatniczych i Blika oraz elektronicznych portfeli Apple Pay i Google Pay zamiast gotówki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pracownicy BNP Paribas mają możliwość wykonywania pracy zdanie i korzystania z licznych aplikacji oraz rozwiązań IT, by ten rodzaj pracy był bardziej wydajny i efektywny. Dla menadżerów BNP Paribas zorganizował online webinary jak zarządzać rozproszonym zespołem oraz dla pracowników o organizacji biura domowego. BNP Paribas udziela również psychologicznego wsparcia telefonicznego pracownikom, którzy mogą też korzystać ze specjalnej aplikacji z informacjami na temat zdrowia i samopoczucia. Dla dzieci pracowników Bank udostępnił online materiały edukacyjne na czas opieki domowej, a wolontariusze BNP Paribas, w ramach programu Bakcyl (edukacja finansowa dla uczniów), prowadzą dla nich zdalne zajęcia. Bank wspiera również pracowników w procesie otrzymywania świadczeń z tytułu skutków występowania pandemii, m.in. dodatkowego świadczenia opiekuńczego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing