Polska jest jednym z kilkunastu kluczowych rynków, na których agencje Blue 449 i Spark Foundry połączą siły. Głównym celem integracji jest jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału, talentów, zasobów i narzędzi, który obie agencje rozwijają, pracując dla swoich klientów.
– Kultura współpracy wynikająca z otwartości na nowe potrzeby marketerów, odważne sięganie po nowatorskie narzędzia i modele działania oraz przedsiębiorczość i ponadprzeciętna ambicja w dążeniu do realizacji celów biznesowych stawianych przez klientów to cechy, które wyróżniają ekspertów Blue 449 i Spark Foundry. Synergia tych cech w jednej globalnej marce przyniesie obecnym i przyszłym klientom Spark Foundry korzyści wynikające z maksymalizacji skali działania i jeszcze lepszego wykorzystania kompetencji i talentów połączonych zespołów – mówi Piotr Piętka, Co-CEO Publicis Groupe w Polsce.
Zobacz również
Nową dyrektor generalną Spark Foundry zostaje Beata Szcześniak, związana z grupą Publicis od 2015 r. Kierowana przez nią od blisko czterech lat agencja Blue 449, wykorzystując wiedzę z obszarów analityki biznesowej, innowacji, technologii oraz nowych narzędzi i usług marketingowych, takich jak np. ekonomia behawioralna, odniosła w ostatnich latach szereg sukcesów biznesowych. Tylko w ostatnich kilkunastu miesiącach agencja nawiązała współpracę z zarówno nowatorsko zarządzanymi firmami, inwestującymi w rozwój technologii i innowacje marketingowe, jak i z markami postrzeganymi jako transformatorzy własnych kategorii. To podejście zaowocowało także nagrodami i wyróżnieniami branżowymi (tytuł „Dynamika Startupu według Media&Marketing Polska, nagrody Effie, Mixx Awards).
Globalna marka Spark Foundry weszła na polski rynek w 2017 r. zastępując brand Mediavest. Agencja, łącząc skalę i siłę globalnej firmy z charakterystyczną dla startupów energią do rozwoju, wdrażania innowacji i transformacji, w ciągu niespełna dwóch lat osiągnęła szereg istotnych sukcesów, w tym między innymi uplasowała się w TOP 3 agencji mediowych Effie Awards 2017, zdobyła Złoto w konkursie Innovation 2018, ale przede wszystkim zebrała bardzo wysokie oceny w badaniu satysfakcji klientów zrealizowanym przez magazyn „Media&Marketing Polska” w 2018 r. Spark Foundry zdobyła najwyższe noty aż w pięciu analizowanych obszarach, w tym między innymi: „zadowolenie ze współpracy”, „zadowolenie z obsługi klienta” oraz „skłonność do polecenia”.
Proces integracji agencji Blue 449 i Spark Foundry potrwa kilka tygodni. Obowiązki związane z zarządzaniem Spark Foundry zostaną przekazane Beacie Szcześniak przez Radka Dudka, dotychczasowego dyrektora generalnego agencji, który zdecydował się rozstać z organizacją.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Beata Szcześniak posiada 16-nastoletnie doświadczenie w branży marketingowej. Zanim dołączyła do Publicis Media w 2015 roku, przez osiem lat zarządzała agencją Macroscope OMD, gdzie odpowiadała również za dział badań i analiz. W swojej karierze współpracowała z klientami ze wszystkich kluczowych branż: od finansowej (Nest Bank, Vivus, Polbank, Provident, BRE Bank, DeutcheBank, PZU, Aviva) przez OTC (SANDOZ, Polpharma, Walmark), Retail (Żabka, MediaExpert, AGATA, Visionexpress), FMCG (Heineken, JBB, Frosta, Herbapol, PerfettiVanMelle, Bakoma, Nutricia, StraussCafe, Benecol), po usługi jak McDonald’s czy inne kategorie, jak HP, Tikurilla, Opoczno, EasyJet, Samsonite. Wielokrotnie zasiadała w jury najważniejszych konkursów branżowych, a kierowane przez nią zespoły zdobyły liczne nagrody Effie i Media Trendy/Innovation.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Radek Dudek jest związany z branżą reklamową od 1998 roku. Pierwsze kroki w reklamie stawiał w dziale mediów agencji DMB&B. Dwa lata później dołączył do agencji mediowej Starcom. W 2008 roku został dyrektorem ds. obsługi klienta w agencji mediowej MediaVest i wspólnie z Katarzyną Wiater odpowiadał za rozwój firmy. W styczniu 2013 r. objął stanowisko dyrektora generalnego agencji MediaVest, która od 2017 r. nosi nazwę Spark Foundry. Pracował dla największych reklamodawców w różnych kategoriach produktowych, w tym między innymi Coca-Cola Poland Services, Kraft Foods, PKN Orlen, GlaxoSmithKline, Grupa Żywiec, Getin Holding, Circle K, osiągając z nimi sukcesy biznesowe i marketingowe.