TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ben & Jerry’s wycofuje sprzedaż swoich lodów na terenach okupowanych przez Izrael

Ben & Jerry’s wycofuje sprzedaż swoich lodów na terenach okupowanych przez Izrael
To kolejny polityczny gest ze strony lodowego giganta z Vermont. Tym razem Ben & Jerry's angażuje się w konflikt izraelsko-palestyński.
O autorze
1 min czytania 2021-07-21

Marka Ben & Jerry’s jest znana z bezkompromisowych kampanii i ruchów marketingowych, które ujawniają światopogląd i poglądy polityczne jej twórców. Oprócz wsparcia dla uchodźców, społeczności LGBT+ i różnych działań ekologicznych, brand manifestuje także swoje zdanie w sprawie konfliktu izraelsko-palestyńskiego.

Firma poinformowała swojego partnera, który obsługuje jej licencję i wytwarza oraz dystrybuuje lody na terenach palestyńskich, że nie przedłuży z nim umowy. To oznacza, że po nowym roku lody Ben & Jerry’s znikną ze sklepów działających na okupowanych terytoriach palestyńskich. Marce chodzi głównie o wycofanie się Zachodniego Brzegu, czyli obszaru pozostającego pod okupacją Izraela od 1967 roku.

– Wierzymy, że sprzedawanie lodów Ben & Jerry’s na okupowanych terytoriach palestyńskich jest niezgodne z naszymi wartościami. Wsłuchujemy się i uznajemy zastrzeżenia, którymi dzielili się z nami nasi fani oraz partnerzy – czytamy w komunikacie w opublikowanym na stronie Ben & Jerry’s.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tak radykalny ruch jest konsekwencją tego, że od jakiegoś czasu marka musiała odpowiadać na zarzuty klientów – ich zdaniem tak liberalna marka nie powinna sprzedawać swoich produktów na terenach okupowanych. Jerry Greenfield i Ben Cohen to niedawna jednak uważali, że mogą dokonać pozytywnych zmian tylko jeśli będą obecni w tym trudnym pod względem politycznym regionie. Ostatecznie jednak zadecydowali wycofać swoje lody Zachodniego Brzego, ale nie z samego Izraela – w tym wypadku firma jest związana umową z innym podmiotem gospodarczym.

Odważna decyzja firmy została skrytykowana przez władze Izraela. Premier Naftali Bennett i lider opozycji, niedawno odsunięty od władzy Beniamin Netanjahu, rozmawiali na ten temat z samym prezesem firmy Unilever, która jest właścicielem Ben & Jerry’s. Izraelczycy określili akcję marki jako „jednoznacznie antyizraelską”. Co więcej, premiera już zaczął publicznie namawiać Izraelczyków do bojkotowania marki, a także ostrzegł o „poważnych konsekwencjach”. Bennett wezwał też Stany Zjednoczone do wymuszenia zmiany decyzji na spółce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Przypominamy o słynnej akcji marki, która miała miejsce w stolicy Polski. Agencja 180heartbeats+Jung v Matt zorganizowała bezprecedensową akcję – razem ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości odtworzyli „niezniszczalną” tęczę na placu Zbawiciela w Warszawie.

PS 2

Natomiast australijski oddział Ben & Jerry’s we współpracy z 350.org Australia i Climate Council organizowali akcją pod hasłem „Un-fudge our future”. W jej ramach marka i organizacje apelowała do polityków o rezygnację z dalszego wykorzystania paliw kopalnych.