Tęcza na warszawskim Placu Zbawiciela to uniwersalny symbol Warszawy pięknej, różnorodnej, pełnej miłości, pokoju, tolerancji oraz praw osób LGBT. Bezprecedensowa akcja zrealizowana została na zlecenie Ben & Jerry’s (Unilever).
Multimedialna tęcza, czyli projekcja na kurtynie wodnej została wyświetlona za pomocą projektorów Christie Boxer 4K30. Serce eventu, reżyserka wraz z projektorami, znajdowały się w odległości 40 metrów od placu na wysokości 7 m. Powierzchnię projekcyjną stanowił transparentny ekran wodny uzyskany poprzez wystrzał wody z trzech zraszaczy umieszczonych w odległości ok. 5 m od siebie, podłączonych do miejskiego hydrantu. W celu uzyskania kształtu łuku dwa graniczne zraszacze osadzone zostały w trawie, środkowy zaś na specjalnie w tym celu stworzonej konstrukcji.
Zobacz również
Aby zwiększyć intensyfikację wyświetlanego obrazu, źródłowy materiał graficzny został poddany stakowaniu (nałożeniu na siebie obrazu z kilku projektorów). Zabieg ten zwiększył moc oraz jasność świecenia, a w efekcie pozwolił na osiągnięcie bardziej wyrazistych kolorów i ostrego obrazu mimo transparentnej powierzchni projekcyjnej oraz jej znacznej odległości od projektorów.
Finalnie obraz tęczy miał ok. 20m w podstawie i ponad 7 m wysokości i sprawił, że Pl. Zbawiciela ponownie na 4 godziny rozbłysnął feerią barw.
Autorką pomysłu powrotu tęczy na plac Zbawiciela jest agencja 180heartbeats+Jung v Matt, która odpowiada również za instalację i realizację wydarzenia. Projekt zrealizowany został przy współpracy ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości. Za multimedialną realizację tego projektu odpowiadał VES.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing