Nietypowy eksperyment niemieckiego supermarketu Penny był poprzedzony badaniami przeprowadzonymi przez naukowców z Uniwersytetu w Augsburgu, którzy obliczyli, jaką cenę powinniśmy zapłacić za żywność, biorąc pod uwagę również koszty środowiskowe i klimatyczne – w tym m.in. zużycie energii oraz gazy cieplarniane.
Badania bowiem pokazały, że litr mleka o przedłużonej trwałości powinien kosztować o 96 centów więcej, zaś litr mleka ekologicznego o 75 centów więcej.
Zobacz również
W związku z tym w berlińskim supermarkecie Penny teraz przy produktach umieszczane są dwie ceny – jedna normalna, zaś ta druga powiększona o koszty środowiskowe i klimatyczne.
Eksperyment ma na celu sprawdzenie, czy dodatkowe informacje na temat produktów wpłyną w jakiś sposób na zachowanie konsumentów. Jednocześnie twórcy projektu liczą na to, że wyeksponowanie kosztów klimatycznych zachęci klientów do przestawienia się z produktów mięsnych na te pochodzenia roślinnego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy Polacy kupują zdrową żywność i czy jest to jednoznaczne z przestrzeganiem zdrowiej diety? Czy wybierając produkty bio wiedzą, czym te się charakteryzują? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie aplikacji Moja Gazetka.
PS2
Niemcy mówią stop wszechobecnemu plastikowi – w lipcu 2021 roku zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży jednorazowych produktów plastikowych.