Berliński supermarket przy produktach podaje dwie ceny – jedna jest powiększona o koszty klimatyczne

Berliński supermarket przy produktach podaje dwie ceny – jedna jest powiększona o koszty klimatyczne
Niemiecki supermarket Penny ruszył niedawno z inicjatywą, której celem jest pokazanie, jaki jest faktyczny koszt produktów codziennie przez nas kupowanych. W ramach nietypowego eksperymentu teraz przy cenie produktu podawana jest druga, nieco wyższa cena – jest ona powiększona o koszty klimatyczne.
O autorze
1 min czytania 2020-09-07

Nietypowy eksperyment niemieckiego supermarketu Penny był poprzedzony badaniami przeprowadzonymi przez naukowców z Uniwersytetu w Augsburgu, którzy obliczyli, jaką cenę powinniśmy zapłacić za żywność, biorąc pod uwagę również koszty środowiskowe i klimatyczne – w tym m.in. zużycie energii oraz gazy cieplarniane. 

Badania bowiem pokazały, że litr mleka o przedłużonej trwałości powinien kosztować o 96 centów więcej, zaś litr mleka ekologicznego o 75 centów więcej.

W związku z tym w berlińskim supermarkecie Penny teraz przy produktach umieszczane są dwie ceny – jedna normalna, zaś ta druga powiększona o koszty środowiskowe i klimatyczne. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Eksperyment ma na celu sprawdzenie, czy dodatkowe informacje na temat produktów wpłyną w jakiś sposób na zachowanie konsumentów. Jednocześnie twórcy projektu liczą na to, że wyeksponowanie kosztów klimatycznych zachęci klientów do przestawienia się z produktów mięsnych na te pochodzenia roślinnego. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy Polacy kupują zdrową żywność i czy jest to jednoznaczne z przestrzeganiem zdrowiej diety? Czy wybierając produkty bio wiedzą, czym te się charakteryzują? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie aplikacji Moja Gazetka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Niemcy mówią stop wszechobecnemu plastikowi – w lipcu 2021 roku zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży jednorazowych produktów plastikowych.