Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

Best Brands Poland 2025: Tarczyński, InPost, Netflix, BLIK, Lipton oraz Apart najsilniejszymi markami w Polsce

Best Brands Poland 2025: Tarczyński, InPost, Netflix, BLIK, Lipton oraz Apart najsilniejszymi markami w Polsce
Podczas gali Best Brands Poland 2025 wyróżniono marki cieszące się najwyższym uznaniem wśród polskich konsumentów. „Oscary Marketingu” w sześciu kategoriach zostały przyznane markom: Tarczyński, InPost, Netflix, Blik, Lipton oraz Apart. 
O autorze
2 min czytania 2025-05-30

Dziś siła marki nie kończy się na jakości, dostępności i użyteczności produktu. Najmocniejsze brandy to te, które stają się częścią stylu życia konsumentów, rezonują z wartościami, emocjami i codziennością swoich odbiorców. Inspirują, ułatwiają wybory, dają poczucie przynależności. Nie tylko odpowiadają na potrzeby, ale są obecne tam, gdzie one powstają. Tego w 2024 chcieli od marek Polacy, którzy biorąc udział w badaniu zrealizowanym przez globalną firmę badawczą NIQ wybrali Best Brands Poland 2025.  

Best Brands Poland to niezależny ranking, który wyłania najsilniejsze marki w oparciu o dwa obiektywne wskaźniki: rzeczywiste dane rynkowe (Share of Wallet) oraz siłę emocjonalnej więzi z konsumentem (Share of Soul). Zamiast subiektywnych ocen jury, o pozycji marki decydują twarde liczby i realne doświadczenia klientów – zarówno te zakupowe, jak i związane z tożsamością i relacją z marką.  

Laureaci Best Brands Poland 2025

Wśród nagrodzonych w 4. edycji Best Brands Poland znaleźli się:

  • Tarczyński – Best Overall Brand,
  • InPost – Best Polish Brand,
  • Netflix – Best Entertainment Brand,
  • Blik – Best Services Brand,
  • Lipton Teas and Infusions – Best Gen Z Food & Beverage Brand
  • Apart – Best E-commerce Fashion Brand.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tarczyński, laureat tytułu Best Overall Brand, to marka, która odważnie przekształca klasyczną kategorię, wprowadzając innowacyjne produkty „on the go” oraz roślinne alternatywy. InPost stworzył nowy standard codziennej wygody, a BLIK, jeszcze dekadę temu nieznany, dziś jest synonimem szybkich i intuicyjnych płatności. Lipton skutecznie buduje relację z pokoleniem Z, odpowiadając na ich wartości i sposób komunikacji. Netflix nie tylko dostarcza treści, ale realnie współtworzy współczesną kulturę. Z kolei Apart, poprzez konsekwentną komunikację i obecność silnych ambasadorek, kształtuje aspiracyjny styl życia wokół swojej marki.  

– Ranking pokazuje, że dziś wygrywają marki głęboko zakorzenione w codzienności odbiorców – takie, które aktywnie uczestniczą w ich życiu i trafnie odpowiadają na dynamicznie zmieniające się oczekiwania. To właśnie one budują trwałe relacje, oferując coś więcej niż produkt – oferując doświadczenie, z którym konsumenci chcą się utożsamiać – mówi Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director NIQ. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Młodzi konsumenci oczekują od marek więcej niż tylko dobrego produktu 

Generacja Z to dziś jedna z najważniejszych grup konsumenckich – to właśnie jej poświęcono osobną kategorię w tegorocznym zestawieniu Best Brands Poland. Młodzi konsumenci oczekują od marek znacznie więcej niż tylko dobrego produktu – liczy się autentyczność, wyznawane wartości i obecność tam, gdzie toczy się życie: w digitalu, social mediach, popkulturze. Jak pokazują dane Best Brands 2025, emocje takie jak radość, wolność czy troska o bliskich łączą pokolenia. Wspólnym mianownikiem zwycięskich marek jest zdolność do bycia blisko ludzi – bez nachalności, ale z wyczuciem i zrozumieniem. To dzięki tej relacji zyskują lojalność odbiorców. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tym, co łączy wszystkie nagrodzone marki, jest umiejętność budowania prawdziwych, opartych na wartościach relacji, takich, które nie kończą się na transakcji, ale zaczynają od zaufania, empatii i wspólnego języka ze współczesnym konsumentem. 

– Generacja Z to pokolenie, które redefiniuje relację z markami – nie oczekuje wyłącznie produktu, ale doświadczenia, z którym może się utożsamić. Marka musi dziś być obecna tam, gdzie toczy się życie młodych: w digitalu, w social mediach, w grach, ale też w wartościach, które są dla nich ważne. Jeśli nie potrafi być autentyczna, nie będzie obecna. Właśnie dlatego coraz więcej brandów inwestuje nie tylko w komunikację, ale w realne działania – bo dziś to nie storytelling wygrywa, tylko storydoing – mówi Marek Żołędziowski, Prezes Zarządu Group One. 

Autentyczne marki mają realny wpływ i długofalową siłę 

O roli wartości w budowaniu silnych marek zarówno komercyjnych, jak i osobistych, mówiła podczas gali Best Brands Awards 2025 jej gościni honorowa, Jolanta Kwaśniewska, która przypomniała, że marki powinny opierać się na uczciwości, spójności i wrażliwości, bo tylko wtedy mają realny wpływ i długofalową siłę.

PS Best brands Poland 2024: znamy najsilniejsze marki w Polsce