Po Amsterdamie, Baku, Bangkoku, Bejrucie, Bukareszcie, Cape Town, Kolombo, Ho Chi Minh City, Istambule, Dżakarcie, Karaczi, Kuala Lumpur, Londynie, Mińsku, Moskwie, Pradze, Rydze, Singapurze, Sztokholmie, Tallinie, dzięki NoNoobs wydarzenie zawita do Warszawy. W programie case studies takich marek jak: IKEA, Coca Cola, Dove (Unilever), FedEx, Volkswagen, Cisco, McDonald’s, lody Magnum (Unilever) i innych.
Głównym prowadzącym będzie Mike Berry, trener digital marketingu i konsultant kilku czołowych brytyjskich i międzynarodowych instytucji: Econsultancy, Chartered Institute of Marketing and Institute of Direct Marketing. Pracował z Procter&Gamble, Wunderman, Euro RSCG i Draftfcb. Przed rozpoczęciem pracy konsultanta był Head of Digital EMEA w Jack Morton. Autor książki „The New Integrated Direct Marketing”. Od 1980 roku zajmuje się marketingiem, a od 1995 digital marketingiem.
Zobacz również
Mike – pyta Agnieszka Świtkowska(A.Ś.), co-founder NoNoobs – 4 listopada w Warszawie poprowadzisz show „The Best of Global Digital Marketing”. Co sądzisz o nagrodach przyznawanych najlepszym kampaniom marketingu cyfrowego? Jakie są według Ciebie najważniejsze kryteria oceny w takich konkursach i czy zawsze najlepsza praca zwycięża?
Po wielu latach pracy dla agencji – mówi Mike Berry (M.B.)- z doświadczenia wiem, że zdobywanie nagród jest czymś fantastycznym. Szczególnie kreatywne jednostki czerpią niezwykłą satysfakcję, kiedy zyskują uznanie wśród równych sobie. Często dyrektorzy działu marketingu i ich zespoły odczuwają dumę, kiedy kampania zostaje doceniona, co wpływa także na dobry nastrój przy wieczornych wyjściach (!).
Uważam jednak, że powinniśmy rozróżnić nagrody przyznawane wyłącznie za kreację, np. fajny projekt, ładną typografię, wspaniałą grafikę profesjonalny copywriting i ciekawe pomysły, od tych za efektywność komunikacji w kategoriach biznesowych. Aby lepiej zrozumieć to zagadnienie, powinniśmy, w pierwszej kolejności, cofnąć się do celów marki, tzn. odpowiedzieć sobie na pytanie: jakie były kluczowe wskaźniki efektywności? Zwłaszcza w sferze cyfrowej (łącznie z mediami społecznościowymi i mobilnymi) istnieje niebezpieczeństwo, że osoby przyznające nagrody mogą ulec urokowi fajnej, nowatorskiej technologii, co w rzeczywistości, mogłoby nie przynieść wymiernych korzyści biznesowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do pokazu „The Best of Digital Marketing” wybraliśmy przykłady, kierując się następującymi kryteriami:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- jasno sprecyzowane wyzwanie marketingowe (dla każdej marki: dużej, mniejszej, B2C, B2B)
- kreatywne i innowacyjne rozwiązanie ale przede wszystkim:
- dobre wyniki, czyli wysoki zwrot z inwestycji (ROI)
Oczywiście lubimy pokazywać atrakcyjne kampanie zawierające ciekawe i oryginalne pomysły, które łatwo przedstawić jako jedne z wielu studiów przypadku, jednak zawsze kluczowym czynnikiem jest dla nas zwrot z inwestycji (ROI).
Łatwo jest krytykować nagrody – kontynuuje Mike Berry – czasem nagradzane były wysiłki, które nigdy nie zostały wykorzystane lub praca niezatwierdzona przez klienta zyskiwała uznanie. Zdarza się, że klienci i agencje wspólnie przyczyniają się do fałszowania wyników i rzeczywiście tworzą coś wyłącznie dla nagrody! Jednak nie są to częste przypadki. Większość prac, które zdobywają nagrody jest tworzonych z fantazją, kreatywnych oraz opłacalnych dla właściciela marki. W ten sposób, reklama od wielu lat nagradza trud, a branża mocno zaangażowała się w tę sferę, rozwijając międzyplatformowe wielokanałowe działania obejmujące zarówno offline jak i digital. Moim zdaniem, najlepsza praca Marcomu (tzn. w komunikacji marketingowej opiera się na głównej idei kreatywnej, która mogła być z założenia przygotowana na określoną platformę np. TV, prasę, outdoor, digital lub mobile, a następnie przeniesiona do wszystkich kanałów komunikacji i zaadaptowana, umożliwiając lepsze wykorzystane specyfiki i możliwości każdego z nich. Dla mnie jest to prawdziwa integracja i jeśli te kampanie prezentują także autentyczny zwrot z inwestycji (ROI), to powinny znaleźć się w pokazie!
A więc na pytanie odpowiem NIE: najlepsza praca nie zawsze wygrywa; życie nie za każdym razem jest fair. Co najważniejsze: w dzisiejszym wielokanałowym świecie, istnieje większa niż kiedykolwiek potrzeba prawdziwej kreatywności, we wszystkich kanałach.
A.Ś.: Mike kto powiniem wziąć udział w Best Marketing Cases?
M.B.: Każda osoba pracująca w agencji lub w marketingu klienckim, kto tworzy kampanie. Nie mogę się doczekać mojej wizyty w Warszawie. Do zobaczenia na pokazie! „
Prezentacje obejmą najważniejsze obszary marketingu internetowego w tym m.in. e-mail marketing, social media, display czy reklamę w wyszukiwarkach. Reprezentowane będą najnowsze trendy takie jak gamifikacja czy wielokanałowy marketing zintegrowany. Przedstawimy przykłady kreatywnego podejścia do kampanii, wywiady wideo z ich twórcami, zaprezentujemy wnioski z rozmów z klientami i ich agencjami. „The Best of Digital Marketing” to inspirujące wydarzenie po którym uczestnicy, zdobywają nowe pomysły, wiedzę i umiejętności, które pozwolą im zdobyć przewagę nad konkurencją. Na wszystkich uczestników wydarzenia czeka również niespodzianka związana z kolejną konferencją o tematyce marketingowej NoNoobs – adUniverse 2014, która odbędzie się 9 grudnia w Warszawie.
Program The Best of Global Digital Marketing : www.best-marketing-cases.pl/program
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.