Walka z plastikowymi torbami trwa. Coraz więcej znanych sieci spożywczych stawia na te wielokrotnego użytku – teraz zaś dołącza do nich firma Kolporter, największy dystrybutor prasy w Polsce.
– Podjęliśmy decyzję o całkowitym wycofaniu z saloników Kolportera wszystkich plastikowych reklamówek, w tym również tzw. zrywek. Oczywiście kluczowe znaczenie miała dla nas kwestia ochrony środowiska. Coraz bardziej alarmujące dane pokazują wyraźnie, że niezbędna jest aktywność każdego z nas w tym zakresie. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci doskonale to rozumieją i pozytywnie ocenią tę zmianę – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Zobacz również
Wszystkie foliówki były stopniowo wycofywane z saloników prasowych firmy już od września br. Zostały one zastąpione bawełnianymi torbami wielokrotnego użytku za kwotę 3,99 zł.
zdjęcie: facebook.com/kolporterpl
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep oferuje wyłącznie foliówki z kompromitującymi napisami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.
PS3
Spar Polska to kolejna sieć, która prowadzi działania mające na celu ograniczenie plastiku. Już teraz klienci mogą przynosić na zakupy swoje własne opakowania do pakowania mięsa, wędlin, serów czy ryb. Ponadto zamiast jednorazowych reklamówek, sieć oferuje te wielokrotnego użytku.
PS4
W 119 sklepach Lidla w Danii zamiast jednorazowych foliówek do dyspozycji klientów będą woreczki wielokrotnego użytku, w które będzie można pakować owoce i warzywa.
PS5
Biedronka rozwija swój system przekazywania niesprzedanej, ale nadającej się do spożycia żywności. W czerwcu br. do oferty sklepu weszła wykonana z papieru „Dobra Torba”, z której część przychodów trafi na konto Banków Żywności.