Bezdomne czworonogi pozują jak modelki Vogue’a by znaleźć nowy dom

3 września minął miesiąc od startu kampanii społecznej pod nazwą Po psu ta moda. Projekt ten pokazuje, że zwierzaki ze schroniska nie muszą być smutne ani gorsze od hodowlanych, a sama akcja zachęcająca do adopcji nie musi wyciskać łez.
O autorze
1 min czytania 2015-09-04

Zwierzaki nie pozują zabiedzone w klatkach, ale jak prawdziwe gwiazdy odtwarzają okładki popularnych magazynów modowych tj. Vogue czy Elle w profesjonalnym studiu zdjęciowym. Inicjatorem kampanii jest start-up z branży kreatywnej Ostrosiostro.

Skąd zestawienie bezdomnych psów z modą? Głównym celem kampanii jest zmiana postrzegania zwierzaków ze schroniska jako tych drugiej kategorii. Przez analogię do modelek, które obecnie wyznaczają kanony piękna, mogliśmy pokazać, że czworonogi do adopcji wyglądają równie rewelacyjnie i nie odstają od rasowych kolegów – tłumaczy Paweł Cichoń, pomysłodawca kampanii. Sam język użyty w komunikacji miał również podkreślić  jak wiele wymagań ma gwiazda pierwszych stron gazet, a jak niewiele do szczęścia potrzebuje bezdomny psiak. I tak na przykład Diana, czyli czworonożna modelka w kapeluszu, wcieliła się w rolę Audrey Hepburn, która „(…) zamiast rogalika przed wystawą u Tiffany’ego wybierze karmę i miskę wody. Sznur pereł chętnie wymieni na obróżkę, a zamiast dużej willi wystarczy jej mały kawałek podłogi”.

Do tej pory na stronie pokazało się dziesięć odwzorowanych okładek i już osiem „modelek” znalazło nowych właścicieli. W ramach całej akcji łącznie zaprezentowanych zostanie ok. 25 zdjęć, przedstawiających psiaki zarówno ze schronisk jak i domów tymczasowych. Całość działań prowadzona jest bez budżetu, a wszyscy zaangażowani w projekt poświęcają mu się z dobrego serca. Również promocja akcji stawiana jest na kreatywne i bezpłatne rozwiązania, dlatego psiaki mają swoje profile na Tinderze (popularna aplikacja randkowa). 

Dodatkowo już 14 września na platformie wspieram.to uruchomiony zostanie projekt crowdfundingowy, w którym osoby pomagając finansowo zwierzętom, będą mogły otrzymać w zamian różnorodne gadżety (kalendarze, koszulki, kubki itp.) ze zdjęciami psich modelek. W ramach kampanii znani ambasadorzy związani ze światem mody i show-biznesu będą zachęcać na swoich profilach społecznościowych do pomocy. Cały dochód zostanie podzielony pomiędzy schroniska, które biorą udział w akcji Karmimy Psiaki (www.karmimypsiaki.pl). A póki co, zapraszamy do polubienia fanpage’a akcji Po psu ta moda, na którym można śledzić dalsze losy kampanii!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing