#bezpiecznedowozy: Liderzy gastronomii wspólnie promują bezpieczne dowozy

#bezpiecznedowozy: Liderzy gastronomii wspólnie promują bezpieczne dowozy
Ze względu na panująca w Polsce epidemię gastronomia może funkcjonować jedynie w dostawie lub na wynos. Liderzy branży postanowili więc połączyć siły i razem zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów i pracowników. W ten sposób powstała akcja #bezpiecznedowozy.
O autorze
1 min czytania 2020-04-14

Celem akcji #bezpiecznedowozy jest promowanie Kodeksu Dobrych Praktyk dla bezpiecznego dowozu posiłków oraz tych restauracji, które realizują dowozy z zachowaniem właściwych standardów. W serwisie znajduje się m.in. mapa restauracji zapewniających #bezpiecznedowozy oraz gotowe instrukcje i procedury sanitarne dla restauracji, które można bezpłatnie pobrać.

Eksperci firmy Stava i Związku Pracodawców HoReCa wypracowali Kodeks Dobrych Praktyk, czyli rekomendowane standardy bezpiecznej dostawy posiłków. Jest to zestaw zaleceń, które pozwolą zachować bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostawy – obsługę restauracji, kurierów i konsumentów. Standardy zostały stworzone przy współpracy z konsultantami do spraw bezpieczeństwa żywności i mikrobiologami. Zostały również zaaprobowane przez Główny Inspektorat Sanitarny.

Do akcji #bezpiecznedowozy mogą dołączać wszystkie restauracje oraz firmy, które odpowiedzialnie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa i chcą wspólnie promować najwyższe standardy. W tej chwili na Mapie Bezpiecznych Dowozów znajduje się ponad 500 niezależnych i sieciowych lokali. W akcje są zaangażowane takie marki gastronomiczne jak Pizza Hut, Telepizza, Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy, New York Pizza Department, Makro, Makarun, Zdrowa Krowa, Meet & Fit Slow Food, 7th Street, czy Woody’s.

Partnerami przedsięwzięcia również firmy na co dzień wspierające branżę gastronomiczną: Makro, HACCP Online oraz POSBistro. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizatorzy akcji zapraszają do współpracy wszystkie restauracje, firmy i organizacje, którym zależy na bezpiecznych dowozach posiłków. Zgłoszeń można dokonywać poprzez formularz znajdujący się na stronie bezpiecznedowozy.pl.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nieefektywna reklama lub brak komunikacji restauracji w tym trudnym okresie, prawdopodobnie okaże się błędem, który może zadecydować o Twoim być albo nie być po epidemii. Jak budować teraz społeczność wokół restauracji online? Co komunikować gościom?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Coraz więcej restauracji z całej Polski włącza się w akcje #PosiłekDlaLekarza oraz #GastroPomaga, w ramach których lokale przekazują darmowe posiłki do szpitali, gdzie personel medyczny walczy z pandemią koronawirusa.