Jako bank zaangażowany społecznie pomogliśmy uchodźcom z Ukrainy na kilka różnych sposobów. W pierwszych dniach wojny włączyliśmy się w organizację punktu recepcyjnego na warszawskim Torwarze. Wolontariusze BGK bardzo się starali, by Ukraińcy choć na chwilę poczuli się tutaj jak w domu. Zorganizowaliśmy również kilka zbiórek najbardziej potrzebnych rzeczy dla kobiet i dzieci. Pomoc uchodźcom z Ukrainy to nasz obowiązek. Cieszymy się, że możemy ich wspierać, a tym samym realizować misję banku i nasze wartości – mówi Jolanta Wiewióra, dyrektor zarządzająca pionem HR i komunikacji w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Pracownicy BGK, od samego początku rosyjskiej agresji, zaangażowali się w pomoc potrzebującym. Na Torwarze rozdawali ciepłe posiłki, pomagali w odbieraniu i segregacji ubrań oraz rzeczy w magazynie chemicznym i spożywczym, a także opiekowali się dziećmi na sali zabaw. Otoczyli Ukraińców opieką psychologiczną i prawną. Wielu wolontariuszy BGK, którzy znają język ukraiński lub rosyjski, pracowało jako tłumacze.
Zobacz również
Nasze siostry i bracia, którzy trafili na Torwar, dostali każdą pomoc, na którą byliśmy w stanie wpaść i wymyślić w krótkim czasie. W mediach społecznościowych przez chwilę krążyła taka wiadomość, że wolontariuszowi z Torwaru wystarczy opowiedzieć o swoich pragnieniach i maksymalnie w 27 minut jest w stanie je spełnić – relacjonuje Alicja Deba, pracownica BGK.
Dziękujemy wszystkim z całego serca. Tym, którzy byli osobiście i tym, którzy wspomagali działania darami i całym zapleczem logistycznym. Połączenie tych wszystkich elementów zaowocowało mądrym i celowym wsparciem. Ta pomoc płynęła prosto z serca – podsumowuje Joanna Kula, ekspert ds. społecznej odpowiedzialności w BGK.
Chociaż Bank Gospodarstwa Krajowego zakończył działania na Torwarze, dalej pomaga uchodźcom. Dzięki Fundacji BGK im. J.K. Steczkowskiego wspiera placówki przedszkolne przyjmujące dzieci z Ukrainy. Poprzez Fundację „Empiria i Wiedza” utworzył platformę, za pośrednictwem której Ukraińcy mogą szukać pracy w Polsce i zostać profesjonalnie przygotowani do jej podjęcia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing