Biedronka i Powerdot planują zbudować 1800 punktów ładowania dla samochodów elektrycznych i hybrydowych

Biedronka do końca 2024 r. zainstaluje szybkie ładowarki dla samochodów elektrycznych i hybrydowych w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci. Tym samym powstanie 1800 punktów ładowania, których operatorem będzie Powerdot. Pierwsze stacje zostały uruchomione 11 lipca br. w Warszawie.
O autorze
2 min czytania 2023-07-11

Dzięki współpracy Biedronki i firmy Powerdot, która odpowiada za instalację urządzeń, trzykrotnie powiększy się obecnie istniejąca infrastruktura szybkiego ładowania pojazdów w Polsce, o mocy przekraczającej 100 kW. Stacje ładowania umieszczone będą na parkingach sklepów zarówno w wielkich miastach, jak i małych miasteczkach, zapewniając szeroki dostęp do nowej usługi na terenie całego kraju.

Każda stacja dostępna przy wybranych sklepach sieci Biedronka będzie dysponować mocą 120 kW, co w praktyce będzie oznaczało możliwość szybkiego i komfortowego naładowania elektryka (dysponującego baterią o pojemności 50 kWh) w czasie ok. 20-30 minut, adekwatnym do czasu trwania zakupów w pobliskim sklepie sieci Biedronka. Po takiej operacji możliwe będzie przejechanie przykładowym autem elektrycznym około 200 km.


Stacja ładowania pojazdów elektrycznych przy sklepie Biedronka ul. Pałacowa 2 w Warszawie

– Sieć ładowarek przy Biedronkach będzie rozmieszczona w całym kraju w taki sposób, aby poruszanie się pojazdów elektrycznych po polskich drogach było możliwe, tylko korzystając z sieci ładowania aut przy Biedronkach w całym kraju. To kolejne pole, na którym Biedronka jest pionierem w Polsce, rewolucjonizując ogólnopolską sieć ładowania elektryków. Dzięki naszej skali i obecności w każdym zakątku Polski, zaświecimy kolejne jasne punkty na polskiej mapie elektromobilności, już nie tylko w wielkich miastach – mówi Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny sieci Biedronka.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Stacje będą posiadać trzy złącza: CCS, ChaDemo oraz Type 2. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy naładują nie tylko niemal każdego elektryka, ale również hybrydę typu plug-in. Korzystanie z urządzeń zlokalizowanych przy sklepach sieci Biedronka nie będzie wymagało zakładania konta, używania aplikacji, ani opłacania jakiegokolwiek abonamentu. Możliwe będą różne formy płatności: kartą bankową poprzez wbudowany terminal do kart płatniczych, kodem QR bez rejestracji, a także kartą RFiD w ramach roamingu (dzięki czemu obsłużeni zostaną również abonenci innych dostawców usługi ładowania).

Przy budowie stacji ładowania samochodów elektrycznych Biedronka współpracuje z firmą Powerdot, która jest inwestorem (tj. właścicielem) stacji, a także ich operatorem. Będzie również odpowiedzialna za ich funkcjonowanie od strony sprzedaży energii, obsługi płatności oraz oprogramowania, a do dyspozycji klientów będzie całodobowe centrum wsparcia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Celem projektu jest udostępnienie infrastruktury do ładowania dla każdego, tj. mieszkańców zarówno małych, jak i dużych miejscowości, a także wypełnienie rynkowej niszy, jaką jest niedobór ładowarek o dużej mocy, powyżej 100 kW. Projekt wpisuje się w ideę „destination charging”, tj. ładowania samochodu przy okazji wykonywania codziennych obowiązków – mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Współpraca Powerdot i Biedronki, obejmująca uruchomienie 600 stacji do końca 2024 roku, jest największym tego typu programem w Europie, stworzonym przez sieć handlową i operatora stacji ładowania. Pierwsze dwie stacje zostały uruchomione przy ul. Sytej i Pałacowej w Warszawie.

 

PS Prywatny asystent dostarczy Ci zakupy z Biedronki dzięki współpracy sieci z Lola Market

Klienci Biedronki mogą już korzystać z nowego doświadczenia w czasie zakupów online. Dzięki uruchomieniu współpracy z Lola Market otrzymali oni możliwość indywidualnego wsparcia doświadczonych asystentów przy dokonywaniu zakupów realizowanych przez internet.

PS2 Żabka Jush po raz pierwszy dostarczyła zakupy z wykorzystaniem drona

Żabka Jush coraz śmielej sięga po innowacyjne rozwiązania. W ostatni weekend twórcy aplikacji przetestowali dostawę dronem, który dostarczył zamówienie na plażę w Warszawie.