Liczba wypadków z udziałem dzieci związanych z połknięciem baterii wciąż rośnie. Jak pokazują badania, ich ilość wzrosła ponad czterokrotnie od 2002 roku. Duracell, jako producent baterii litowych, chce zwrócić uwagę na ten problem, dlatego ruszył z kampanią OOH „Bitter Truths”.
Poza pokazaniem problemu, producent stara się znaleźć także realne pomysły na jego wyeliminowanie. W związku z tym marka zaprezentowała również technologię BITREX. Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o zapobieganiu połknięciom szkodliwych baterii. Baterie zostały pokryte specjalnym, nietoksycznym płynem, który ma odrzucający gorzki smak, co powinno zniechęcić niemowlęta i małe dzieci do wzięcia ich do buzi oraz połknięcia.
Zobacz również
W ramach kampanii OOH powstały bajkowe grafiki, przedstawiające dowcipne, dziecięce ilustracje z zaskakującymi zwrotami akcji, które przekazują ważne przesłanie na temat bezpieczeństwa. W przygotowaniu ilustracji swój udział mieli David Litchfield oraz Maxine Vee, ilustratorzy książek dla dzieci oraz animatorzy 3D Arcade Studio. Na każdym plakacie pojawia się hasło „niektóre rzeczy są zbyt gorzkie dla dzieci, aby je przełknąć”.


Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]

Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kampanię odpowiada VML UK.
– Bezpieczeństwo dzieci jest kluczową kwestią dla Duracell. Chcieliśmy odważnie przekazać tę poważną wiadomość, więc uderzyliśmy blisko domu. Wiedzieliśmy, że to jest to, co jest potrzebne, aby przebić się przez wszystkie komunikaty o bezpieczeństwie na świecie… z kreatywnością, która może sprawić, że niektórzy poczują się niekomfortowo – tworząc coś, co jest nie tylko wizualnie efektowne, ale także zabawnie rezonuje z rodzicami na całym świecie dzięki swojemu ironicznemu podejściu— powiedział Marco Montanaro, Associate Marketing Director w Duracell.
– Ludzie zazwyczaj ignorują komunikaty dotyczące bezpieczeństwa, więc postanowiliśmy mówić w sposób, którego rodzice małych dzieci by nie zignorowali. Stworzyliśmy zestaw niewinnych dziecięcych ilustracji z kreskówek i bajek na dobranoc, ale w nich kryje się gorzka prawda – zaprojektowana tak, aby przyciągnąć uwagę rodziców i opowiedzieć im o tej funkcji bezpieczeństwa – podsumował Ryan McManus, dyrektor kreatywny w VML UK.