Bitter Truths: Duracell zwraca uwagę na bezpieczeństwo dzieci i tworzy baterie z gorzką powłoką

Bitter Truths: Duracell zwraca uwagę na bezpieczeństwo dzieci i tworzy baterie z gorzką powłoką
Duracell w kampanii OOH „Bitter Truths" zwraca uwagę na bezpieczeństwo dzieci w kontekście użytkowania baterii. Firma prezentuje nowe rozwiązanie – pokrycie baterii gorzką powłoką.
O autorze
1 min czytania 2025-03-20

Liczba wypadków z udziałem dzieci związanych z połknięciem baterii wciąż rośnie. Jak pokazują badania, ich ilość wzrosła ponad czterokrotnie od 2002 roku. Duracell, jako producent baterii litowych, chce zwrócić uwagę na ten problem, dlatego ruszył z kampanią OOH „Bitter Truths”.

Poza pokazaniem problemu, producent stara się znaleźć także realne pomysły na jego wyeliminowanie. W związku z tym marka zaprezentowała również technologię BITREX. Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o zapobieganiu połknięciom szkodliwych baterii. Baterie zostały pokryte specjalnym, nietoksycznym płynem, który ma odrzucający gorzki smak, co powinno zniechęcić niemowlęta i małe dzieci do wzięcia ich do buzi oraz połknięcia.

W ramach kampanii OOH powstały bajkowe grafiki, przedstawiające dowcipne, dziecięce ilustracje z zaskakującymi zwrotami akcji, które przekazują ważne przesłanie na temat bezpieczeństwa. W przygotowaniu ilustracji swój udział mieli David Litchfield oraz Maxine Vee, ilustratorzy książek dla dzieci oraz animatorzy 3D Arcade Studio. Na każdym plakacie pojawia się hasło „niektóre rzeczy są zbyt gorzkie dla dzieci, aby je przełknąć”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za kampanię odpowiada VML UK.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Bezpieczeństwo dzieci jest kluczową kwestią dla Duracell. Chcieliśmy odważnie przekazać tę poważną wiadomość, więc uderzyliśmy blisko domu. Wiedzieliśmy, że to jest to, co jest potrzebne, aby przebić się przez wszystkie komunikaty o bezpieczeństwie na świecie… z kreatywnością, która może sprawić, że niektórzy poczują się niekomfortowo – tworząc coś, co jest nie tylko wizualnie efektowne, ale także zabawnie rezonuje z rodzicami na całym świecie dzięki swojemu ironicznemu podejściu— powiedział Marco Montanaro, Associate Marketing Director w Duracell.

– Ludzie zazwyczaj ignorują komunikaty dotyczące bezpieczeństwa, więc postanowiliśmy mówić w sposób, którego rodzice małych dzieci by nie zignorowali. Stworzyliśmy zestaw niewinnych dziecięcych ilustracji z kreskówek i bajek na dobranoc, ale w nich kryje się gorzka prawda – zaprojektowana tak, aby przyciągnąć uwagę rodziców i opowiedzieć im o tej funkcji bezpieczeństwa – podsumował Ryan McManus, dyrektor kreatywny w VML UK.

PS #NMInsights „Komudzieciacja”: publikacja dla dorosłych o unikaniu błędów w komunikacji z dziećmi i młodzieżą

PS2 „Poznaj bohaterów swojego dziecka”: KOPD i You’re Welcome przeanalizują postaci ze współczesnych bajek