Zakres działalności agencji obejmował przygotowanie dwóch viralowych filmów, zaprojektowanie teaserowego logo projektu, copywriting, marketing partyzancki, ePR oraz utworzenie interaktywnej strony internetowej.
Nie każde utalentowane i ambitne dziecko ma szanse na rozwijanie swoich umiejętności. Fundacja EFC pomaga wybitnie uzdolnionej młodzieży z małych miejscowości i niezamożnych rodzin podjąć naukę w najlepszych polskich liceach. Stypendium „Marzenie o Nauce” zapewni im m.in. miejsce w bursie, podręczniki, wyżywienie a nawet wakacyjne wyjazdy. Warunkiem jest zakwalifikowanie się do liceum wyznaczonego przez fundację.
Zobacz również
Rolą Biura Podróży Reklamy było rozszerzenie zasięgu informacji o możliwości skorzystania ze stypendium oraz dołączenia do „Future Club” – klubu powołanego przez fundację przede wszystkim na potrzeby stypendium. Było to możliwe dzięki prowadzonej przez agencję kampanii społecznej, która wystartowała 9 lutego. Rozpoczynało ją video nakręcone i zmontowane tak, jakby przypadkiem – podczas zabawy nakręcili go uczniowie przed rozpoczęciem lekcji i udostępnili w sieci. Pojawił się w nim tajemniczo wyglądający mężczyzna rozdający dzieciom monety z adresem strony www.futureclub.org oraz enigmatyczne hasła „Nie rozmawiaj o nas z rodzicami” lub „Być czy mieć? Co wybierasz?”. Video urywa się w niespodziewanym momencie zachęcając oglądających do dowiedzenia się więcej o tym, czym jest Future Club. Link, wraz z krótkim tekstem został przesłany do redakcji mediów codziennych, edukacyjnych i lokalnych.
Promocja wsparta została niestandardowymi działaniami marketingowymi – takimi jak partyzanckie graffiti z logo FC, uwieńczone na wideo oraz zdjęciach.
Głównym celem projektu było zachęcenie młodzieży do odwiedzenia futurystycznej landing page i nakłonienie do wypełnienia testu, który stwarzał możliwość stania się członkiem tajemniczego Future Club. Pytania skonstruowane były tak, by odpowiedzi na nie tworzyły wartościową dla fundacji bazę osób, z którymi będzie można skontaktować się po zakończeniu kampanii.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Po zakończeniu tajemniczego etapu kampanii, 15 lutego nastąpiło wyjaśnienie. Wówczas na stronie pojawiła się informacja czym jest FC. Dzień wcześniej rozesłany został mailing do osób, które wypełniły test. Ukazało się nagranie, na którym zakapturzona postać ujawniła się i wytłumaczyła czym tak naprawdę jest FC. W drugim filmie, który został zrealizowany w nowoczesnym laboratorium udział wziął były stypendysta fundacji Michał Maczuga.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację kampanii odpowiadali Dominika Czyż – Junior Project Manager oraz Maciej Mazur – Project Manager, z agencji Biuro Podróży Reklamy. Koncept kampanii został opracowany przez Łukasza Ludkowskiego – Creative Directora agencji.