Podczas spotkania, które odbyło się online 26 października o godzinie 14, uczestnicy pierwszej edycji programu przedstawili wypracowane wspólnie z ekspertami rozwiązania prośrodowiskowe. Organizator Climate Leadership – Centrum UNEP/GRID-Warszawa – zaprezentował pierwszą publikację przygotowaną w ramach programu oraz zachęcił firmy do zgłoszenia się do edycji 2020/2021.
W debacie wzięli udział przedstawiciele części firm, które w ramach poprzedniej edycji podjęły zobowiązania środowiskowe: Krzysztofa Bełz (Coca-Cola HBC Polska), Grzegorz Bobek (Żywiec-Zdrój), Jacek Hutyra (Orange Polska), Maria Krawczyńska (BNP Paribas Bank Polska), Mario Zamarripa (ERGO Hestia) oraz Anna Żyła (Bank Ochrony Środowiska).
Zobacz również
– W pierwszej edycji programu wzięło udział 10 firm z bardzo różnych branż. Czekało na nie wsparcie ponad sześćdziesięciu ekspertów. Dzięki temu udało się wypracować realne rozwiązania, które wpłyną na realizację głównego celu, czyli neutralizację szkodliwego wpływu biznesu na środowisko – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor centrum UNEP/GRID Warszawa, współtwórczyni programu Climate Leadership.
Wśród firm, które wzięły udział w pierwszej edycji znalazły się: Auchan Retail Polska, Bank Ochrony Środowiska, BNP Paribas Bank Polska, Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, ERGO Hestia, Grupa Żywiec, IKEA Retail, Orange Polska, a także Żywiec-Zdrój. Każda z firm podjęła konkretne, mierzalne zobowiązania klimatyczne. Case study z opisem wypracowanych rozwiązań dostępne są w publikacji Biznes na rzecz zmiany.
Opracowanie zawiera także omówienie globalnych trendów w kontekście kryzysu klimatycznego oraz komentarze ekspertów dotyczące kierunku działań jakie powinny zostać podjęte, aby przeciwdziałać wzrastaniu średniej globalnej temperatury na Ziemi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Debata rozpoczęła także oficjalną rekrutację do drugiej edycji programu. Firmy, które wezmą w niej udział, zostaną włączone w nurt globalnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju budowanych pod auspicjami UN Environment Programme.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Ważne jest, aby firmy zrozumiały, że udział w takich programach to wyjście naprzeciwko rosnącym w dziedzinie ochrony środowiska oczekiwaniom klientów. Za tym idzie również zwiększenie innowacyjności i przewagi konkurencyjnej poprzez wdrożenie realnej zmiany w sposobie prowadzenia biznesu – mówi prof. Bolesław Rok, współtwórca programu.