W Polsce brakuje dokładnych danych dotyczących sprzedaży w ten konkretny weekend. Z raportu Deloitte “Zakupy świąteczne 2015” wiemy jednak, że około 22% Polaków zakupy świąteczne planuje zrobić już w listopadzie, liczba ta utrzymuje się na podobnym poziomie od kilku lat. Analiza wyszukiwań słowa “Black Friday” w Google w Polsce pokazuje także lawinowy wzrost (75% wzrost w 2015r. w stosunku do 2014), szczególnie w okresach bezpośrednio poprzedzających to wydarzenie (największe zainteresowanie temat wzbudził w województwie małopolskim i dolnośląskim, najmniejsze w warmińsko-mazurskim i opolskim).
Zobacz również
Również coraz większa liczba sklepów przygotowuje specjalne czarnopiątkowe oferty. Szczególnie popularne są one wśród sklepów internetowych, które nie tylko świetnie odnajdują się w krótszych i bardziej wyrazistych promocjach niż tradycyjny handel, ale także rywalizują z globalnymi konkurentami, u których coraz częściej za pośrednictwem internetu zaopatrują się Polacy.
Także w ShopAlike, serwisie mającym na celu wyszukanie i porównanie produktów oferowanych przez sklepy internetowe, znajdziemy wyjątkowe promocje z okazji Czarnego Piątku, zebrane w jednym miejscu. Jak tłumaczy Szef Marketingu ShopAlike.pl, Sebastian Grebasch “Według naszych obserwacji, w każdym roku przybywa sklepów oferujących specjalne promocje z okazji Black Friday. Widać, że sklepy zauważyły ogromny potencjał tej akcji”.
Produkty m.in. takich marek jak Vans, Wrangler, czy Monnari dostępne są w specjalnych cenach (obniżonych nawet o 70%). Promocja trwa już teraz.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Shopalike.pl co roku w okresie bezpośrednio poprzedzającym Czarny Piątek notuje zauważalne wzrosty wizyt (w 2015r. Liczba wizyt w listopadzie wzrosła o ok. 11% w stosunku do roku popryedniego). Systematycznie rośnie też udział wizyt z urządzeń mobilnych. Jeszcze w 2014r. było to ok 15% ogółu, w 2016r. jest to już 36%.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Żeby dodatkowo uatrakcyjnić użytkownikom zakupy, Shopalike.pl przygotowało specjalną grę “50 twarzy Black Friday 2016”. Dzięki udziałowi w grze można otrzymać dodatkową zniżkę do wybranych sklepów obecnych na platformie.