Rozwój bankowości internetowej i mobilnej wpłynął na zredukowanie kosztów obsługi i sprzedaży produktów finansowych. W czasach, gdy założenie konta, lokaty czy nawet wzięcie kredytu może odbyć się zdalnie, w ciągu zaledwie 15 minut, kluczowe dla instytucji finansowych stało się szybkie weryfikowanie jakości pozyskanych formularzy kontaktowych.
– Z szacunków wynika, że nawet 30 proc. leadów sprzedażowych, jakie pozyskują od wydawców banki są nieprawidłowe, a tym samym bezwartościowe. Zawierają one bowiem błędy, od nieprawidłowo wpisanych danych osobowych po nieaktywne adresy email lub numery telefonów, które uniemożliwiają wygenerowanie sprzedaży. BlueLead Partner to jedyna sieć afiliacyjna w Polsce, w której zastosowano mechanizm automatycznie weryfikujący jakość pozyskiwanych danych z wniosków – tłumaczy Wojciech Wilkowski ze spółki Blue Services, odpowiedzialny za rozwój programu partnerskiego.
Zobacz również
Kluczem do wczesnego wykrycia nieprawidłowości jest między innymi analiza statystyczna i behawioralna danych zbieranych podczas wypełniania wniosków online. Algorytm bierze pod uwagę dane dotyczące przebiegu procesu składania wniosku, m.in. porę dnia i tygodnia, rodzaj domeny w adresie mailowym, poprawność formatu wpisywanych danych, typowe/nietypowe zachowania w serwisie internetowym. Co istotne, weryfikacja numeru telefonu oraz email odbywa się bez komplikowania ścieżki użytkownika wypełniającego wniosek. Wskazówek dostarczają również dane środowiskowe – system operacyjny potencjalnego klienta, przeglądarka z jakiej korzysta, adres IP czy lokalizacja geograficzna.
Reklamodawcy rejestrując się w Partner.bluelead.pl otrzymują możliwość realizowania kampanii na formularzach produktowych BlueLead, które dają możliwość zarządzania źródłami w czasie rzeczywistym. Ponadto Partner.bluelead.pl umożliwia im ustalenie indywidualnych algorytmów weryfikujących poprawność danych oraz integrację z innymi narzędziami, co ma wpływ na sprawną obsługę wniosków np. przez call center.
Z kolei wydawcy (właściciele stron, blogów, sklepów internetowych) korzystając z formularzy Partner.bluelead.pl, podobnie do reklamodawców, mogą w czasie rzeczywistym zarządzać swoimi źródłami. Posiadając online informację dotyczącą jakości dostarczanych wniosków mogą aktywnie optymalizować swoje działania. Jednocześnie mogą liczyć na transparentność rozliczeń, elastyczne podejście oraz atrakcyjne warunki rozliczeniowe. Wydawcy współpracujący z programem partnerskim Blue Media mogą również otrzymywać specjalne certyfikaty jakości, jeśli zbierane przez nich wnioski będą wysoko oceniane przez BlueLead.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Blue Media to rozpoznawalna w branży finansowej marka, która od lat cieszy się zaufaniem instytucji finansowych. Uruchamiając własny program afiliacyjny stawiamy przede wszystkim na transparentność naszych działań oraz możliwości, jakie daje nasze autorskie rozwiązania BlueLead – podkreśla Wojciech Wilkowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing