Nieprawidłowe parkowanie to jeden z najczęstszych problemów związanych z używaniem hulajnóg elektrycznych. Dla Bolt bezpieczeństwo użytkowników i prawidłowe użytkowanie hulajnóg jest kluczowe. Dlatego firma nawiązała pierwszą taką na rynku współpracę z Niewidzialną Wystawą. Jednym z elementów wspólnych działań będzie pojawienie się hulajnogi wśród eksponatów na Niewidzialnej Wystawie, w jej widzialnej części, aby stworzyć pretekst do rozmowy o bezpiecznym użytkowaniu elektrycznego jednośladu. Zwiedzający będą mogl doświadczyć, jaki problem może sprawić nieprawidłowo zaparkowana lub pozostawiona na ulicy hulajnoga.
Dodatkowo, aby dotrzeć z przekazem do jak największej liczby osób Bolt wraz z Niewidzialną Wystawą oraz Fundacją Centrum Edukacji Niewidzialna stworzyli wspólną kampanię społeczną w mediach społecznościowych: “Hulaj z głową – podziel się przestrzenią”. Twarzą akcji został ambasador Niewidzialnej Wystawy Sebastian Grzywacz, znany na TikToku jako @odlotowyniewidomy. W ramach projektu zaprezentowane zostaną 3 filmy.
Zobacz również
Działania na rzecz bezpiecznej jazdy hulajnogami elektrycznymi
W ostatnim roku Bolt podjął liczne działania, mające na celu podnoszenie bezpieczeństwa użytkowników hulajnóg elektrycznych. Oprócz regularnego serwisowania sprzętu czy też prowadzonych regularnie w miastach szkoleń z zasad bezpiecznej i zgodnej z przepisami jazdy, regularnie prowadzone są działania informacyjne w aplikacji i mediach społecznościowych. Współpraca z Niewidzialną Wystawą jest kolejnym elementem podejmowanych przez firmę wysiłków.
Wierzymy, że dzięki edukacji, jesteśmy w stanie wpłynąć na nawyki mieszkańców miast, a przede wszystkim nauczyć użytkowników prawidłowego korzystania z hulajnóg elektrycznych. Współpraca z Niewidzialną Wystawą jest naszym kolejnym krokiem w tym kierunku. Udostępniony Wystawie pojazd, ma uświadamiać zwiedzającym jak duże wyzwanie stanowi dla osoby niewidomej przewrócona lub pozostawiona na środku hulajnoga. Mamy nadzieję, że w ten sposób uwrażliwimy na tę kwestię wiele osób, a w efekcie doprowadzimy do poprawy zachowań użytkowników – mówi Valerii Romanov, regional manager w Bolt Rentals.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W pierwszej połowie roku, Bolt rozpoczął także test rozwiązania, polegającego na weryfikacji zdjęć zaparkowanej hulajnogi w oparciu o działanie sztucznej inteligencji (AI). Rozwiązanie to działa aktualnie już w większości miast w Polsce. Ponadto od połowy 2021 roku testowana jest w Polsce tzw. weryfikacja poznawcza, która ma określić czy użytkownik jest trzeźwy i może prowadzić hulajnogę. Teraz narzędzie to udostępnione zostało na większą skalę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podejmowanie przez Bolt działania przynoszą efekty – w pierwszej połowie 2022 roku firma odnotowała już o 31% mniej wypadków, niż w analogicznym okresie 2020 roku, przy trzykrotnym wzroście przejazdów hulajnogami.