Inwestycja Bolt to część kampanii zatytułowanej „Kobiety za kierownicę”, której celem jest zniwelowanie nierównego udziału kobiet w sektorze transportu, ale także wskazanie zawodu kierowcy z platformą pośrednicząca, jako dodatkowej możliwości zarobkowej.
Według badania przeprowadzonego przez Bolt na próbie 2 tysięcy kobiet w czterech krajach Europy i Afryki, aż dziewięć na dziesięć kobiet twierdzi, że koszty życia wzrosły w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Chociaż zdecydowana większość (93%) kobiet objętych badaniem stwierdziła, że szukała nowych możliwości zarobkowych w tym samym okresie, tylko 7,2% rozważało pracę jako kierowca na platformie takiej jak Bolt, dla uzyskania dodatkowych dochodów.
Zobacz również
– Kobiety są niedostatecznie reprezentowane w wielu sferach społeczeństwa, ale w sektorze transportowym nierówność jest szczególnie widoczna- mówi Venus Lim, dyrektor ds. centralnych operacji w Bolt.
– Istnieje wiele powodów, dla których kobiety nie rozważają pracy jako kierowca, a ta kampania ma na celu podniesienie świadomości na temat niektórych uprzedzeń wobec kierowczyń i ułatwienie paniom dostępu do elastycznej, niezależnej pracy za pośrednictwem np. aplikacji Bolt. Jest to szczególnie istotne teraz, gdy koszty życia wzrastają dla wszystkich – dodaje.
– Myśląc „kierowca” większość osób zobaczy oczami wyobraźni mężczyznę. Tymczasem w Polsce kobiety stanowią 40% osób uprawnionych do kierowania samochodem. Dane policji i Instytutu Transportu Samochodowego mówią jasno, że prowadzą one bezpiecznej oraz są sprawczyniami tylko około 23% wypadków i kolizji. Kampanie wyrównujące obecność kobiet w zawodach wymagających prowadzenia samochodu przyczynią się do niwelowania stereotypowego postrzegania pań za kierownicą. Koniec z komentarzami dotyczącymi tej umiejętności – zdajemy te same egzaminy i możemy pracować w tych samych zawodach, jako kierowczynie. Czas na równość w branży transportowej – mówi Jolanta Gawęda z fundacji Feminoteka.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach kampanii Bolt zobowiązał się zaangażować w różne inicjatywy w kilku krajach, które walczą ze stereotypami i mogą znieść przynajmniej niektóre z barier, jakie napotykają kobiety chcące rozpocząć pracę w branży transportowej. Działania te obejmują współpracę z organizacjami pozarządowymi, które na co dzień zajmują się wspieraniem praw kobiet, dopłaty do kosztów uzyskania prawa jazdy, aby ułatwić kobietom start, a także rozwijanie nowych funkcji bezpieczeństwa w aplikacji Bolt. W Polsce, Bolt uruchomił w ubiegłym roku i cały czas rozwija kategorię Kobiety dla kobiet, dostępną w 9 miastach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inicjatywy te są wynikiem długich rozmów przeprowadzonych przez zespół Bolt z setkami kobiet w różnych krajach, aby poznać ich podejście do branży przejazdów taksówkami oraz zrozumieć, co skłoniłoby je do zostania kierowczynią.
Więcej informacji: https://bolt.eu/en/driver/women/.
PS Nowy Rok, Nowy Bolt. Ruszyła nowa kampania marki
Wraz z Nowym Rokiem, Bolt pokreślił punkt zwrotny w działalności firmy, która dokonała w 2022 roku poważne zmiany operacyjne. Marka opowiedziała o zmianach w zakresie bezpieczeństwa, publikując je na billboardach na warszawskich ulicach.