TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Bolt rozpoczął międzynarodową kampanię, łamiącą stereotypy kobiet za kierownicą

Bolt ogłosił inwestycję w wysokości 2.5 miliona euro, w celu wsparcia kobiet chcących rozpocząć pracę jako kierowca. Okazuje się, że zawód kierowcy nadal jest postrzegany jako typowo męski - aż 25% badanych kobiet nawet nie rozważała podjęcia się takiej pracy.
O autorze
2 min czytania 2023-05-18

Inwestycja Bolt to część kampanii zatytułowanej „Kobiety za kierownicę”, której celem jest zniwelowanie nierównego udziału kobiet w sektorze transportu, ale także wskazanie zawodu kierowcy z platformą pośrednicząca, jako dodatkowej możliwości zarobkowej. 

Według badania przeprowadzonego przez Bolt na próbie 2 tysięcy kobiet w czterech krajach Europy i Afryki, aż dziewięć na dziesięć kobiet twierdzi, że koszty życia wzrosły w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Chociaż zdecydowana większość (93%) kobiet objętych badaniem stwierdziła, że szukała nowych możliwości zarobkowych w tym samym okresie, tylko 7,2% rozważało pracę jako kierowca na platformie takiej jak Bolt, dla uzyskania dodatkowych dochodów.

– Kobiety są niedostatecznie reprezentowane w wielu sferach społeczeństwa, ale w sektorze transportowym nierówność jest szczególnie widoczna- mówi Venus Lim, dyrektor ds. centralnych operacji w Bolt. 

– Istnieje wiele powodów, dla których kobiety nie rozważają pracy jako kierowca, a ta kampania ma na celu podniesienie świadomości na temat niektórych uprzedzeń wobec kierowczyń i ułatwienie paniom dostępu do elastycznej, niezależnej pracy za pośrednictwem np. aplikacji Bolt. Jest to szczególnie istotne teraz, gdy koszty życia wzrastają dla wszystkich – dodaje. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Myśląc „kierowca” większość osób zobaczy oczami wyobraźni mężczyznę. Tymczasem w Polsce kobiety stanowią 40% osób uprawnionych do kierowania samochodem. Dane policji i Instytutu Transportu Samochodowego mówią jasno, że prowadzą one bezpiecznej oraz są sprawczyniami tylko około 23% wypadków i kolizji. Kampanie wyrównujące obecność kobiet w zawodach wymagających prowadzenia samochodu przyczynią się do niwelowania stereotypowego postrzegania pań za kierownicą. Koniec z komentarzami dotyczącymi tej umiejętności – zdajemy te same egzaminy i możemy pracować w tych samych zawodach, jako kierowczynie. Czas na równość w branży transportowej – mówi Jolanta Gawęda z fundacji Feminoteka.

W ramach kampanii Bolt zobowiązał się zaangażować w różne inicjatywy w kilku krajach, które walczą ze stereotypami i mogą znieść przynajmniej niektóre z barier, jakie napotykają kobiety chcące rozpocząć pracę w branży transportowej. Działania te obejmują współpracę z organizacjami pozarządowymi, które na co dzień zajmują się wspieraniem praw kobiet, dopłaty do kosztów uzyskania prawa jazdy, aby ułatwić kobietom start, a także rozwijanie nowych funkcji bezpieczeństwa w aplikacji Bolt. W Polsce, Bolt uruchomił w ubiegłym roku i cały czas rozwija kategorię Kobiety dla kobiet, dostępną w 9 miastach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inicjatywy te są wynikiem długich rozmów przeprowadzonych przez zespół Bolt z setkami kobiet w różnych krajach, aby poznać ich podejście do branży przejazdów taksówkami oraz zrozumieć, co skłoniłoby je do zostania kierowczynią. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji: https://bolt.eu/en/driver/women/.

PS Nowy Rok, Nowy Bolt. Ruszyła nowa kampania marki

Wraz z Nowym Rokiem, Bolt pokreślił punkt zwrotny w działalności firmy, która dokonała w 2022 roku poważne zmiany operacyjne. Marka opowiedziała o zmianach w zakresie bezpieczeństwa, publikując je na billboardach na warszawskich ulicach.