Bolt vs. Uber. Bitwa o przewozy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu

Bolt vs. Uber. Bitwa o przewozy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu
W dniach 5-7 września 2023 roku w Karpaczu odbywało się XXXII Forum Ekonomiczne. Wydarzenie okazało się polem do rywalizacji dwóch przedsiębiorstw z branży przewozów pasażerskich – Bolta i Ubera. Z oferty Ubera można było skorzystać za przysłowiowe „grosze”.
O autorze
1 min czytania 2023-09-11

Wyłączność na obsługę przewozów podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego uzyskała firma Bolt, podczas gdy w zeszłym roku taką możliwość zapewnił sobie Uber. 

W ramach objęcia patronatu nad wydarzeniem, Bolt posiadał własne stanowiska postojowe w najbardziej strategicznych punktach związanych z Forum Ekonomicznym, skąd mogli chcieć się transportować uczestnicy. Nie stanowiło to jednak przeszkody dla kierowców Ubera, którzy również przyjechali do Karpacza. Firma pojawiła się w mieście na własną rękę, a dodatkowo, oferowała klientom ogromną zniżkę. 

Na profilu Warszawski Szofer Taksówkarz w serwisie Facebook podano, że przy zamawianiu przejazdu przez aplikację Uber, można było skorzystać z 99 proc. zniżki. We wpisie napisano również, że cena za przejazdy nie dłuższe niż ok. 10 km wynosiła 0,20-0,25 zł.

Dodatkowo wspomniano, że najprawdopodobniej jest to akcja zorganizowana, co potwierdzali kierowcy, którzy mówili o zapewnionych w hotelu noclegach. Część pracowników miała być ściągnięta z Wrocławia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To prawdopodobnie pierwsza tak duża akcja związana z rywalizacją pomiędzy Boltem a Uberem. Można jedynie przypuszczać, że w jej przypadku ważniejszy był aspekt promocyjny marki niż realny zarobek na miejscu w Karpaczu.

PS Nowa funkcja w aplikacji Bolt. Nagrywanie dźwięku podczas podróży wzbudziło kontrowersje

W aplikacji Bolt w Polsce pojawi się nowa opcja, która umożliwi nagrywanie rozmów podczas przejazdu. Nowe rozwiązanie budzi wątpliwości, ponieważ do rozpoczęcia nagrania nie jest potrzebna zgoda pasażera czy kierowcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Bolt rozpoczął międzynarodową kampanię, łamiącą stereotypy kobiet za kierownicą

Bolt ogłosił inwestycję w wysokości 2.5 miliona euro, w celu wsparcia kobiet chcących rozpocząć pracę jako kierowca. Okazuje się, że zawód kierowcy nadal jest postrzegany jako typowo męski – aż 25% badanych kobiet nawet nie rozważała podjęcia się takiej pracy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się