Boom na „commerce media”. Ten trend zdominuje e-handel w 2024

Commerce media staje się kluczowym elementem strategii sprzedażowo-marketingowych na 2024 rok w e-handlu. W ciągu 5 lat rynek commerce media osiągnął wartość 200 miliardów dolarów, a jak szacuje firma doradcza McKinsey do 2026 rok może być wart nawet 1,3 biliona dolarów.
O autorze
2 min czytania 2023-11-28

Commerce media: najważniejszy trend w e-handlu na 2024

Commerce media to koncepcja, która łączy handel elektroniczny z reklamą cyfrową, umożliwiając markom docieranie do konsumentów na platformach online podczas ich interakcji z produktami. Koncepcja wykracza poza tradycyjne modele reklamowe, umożliwiając firmom wykorzystanie własnych platform handlowych, tzw. retail media networks do celów promocyjnych. Kluczowym elementem commerce media jest integracja reklamy z doświadczeniem zakupowym, co pozwala na bardziej spersonalizowane i efektywne kampanie.

Commerce media to kluczowy obszar ewolucji reklamy cyfrowej w najbliższych latach. Detaliści, reklamodawcy, jak i dostawcy technologiczni mają przed sobą perspektywę wykorzystania dokładnej personalizacji, targetowania i integracji danych zakupowych, co umożliwia podejmowanie bardziej skutecznych i lepiej mierzalnych działań marketingowych tłumaczy Daniel Malinowski, zarządzający fintechem Mokka w Polsce.

Nowy poziom mierzalności w reklamie

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Usługi marketingowe w commerce media obejmują szereg narzędzi, które mają na celu optymalizację doświadczenia zakupowego online. Są to przede wszystkim:

  • Personalizacja reklam: Dzięki danym zgromadzonym na platformie handlowej, reklamy mogą być dostosowane do indywidualnych preferencji i zachowań klientów.
  • Integracja zakupów online z reklamą: Commerce media umożliwia markom promowanie swoich produktów bezpośrednio na platformach, na których klienci dokonują zakupów, co skraca ścieżkę konwersji.
  • Zintegrowane analizy danych: Działania w ramach commerce media dostarczają dane, które mogą być analizowane w czasie rzeczywistym, umożliwiając ciągłe dostosowywanie strategii marketingowej.
  • Partnerstwa technologiczne: Firmy oferujące commerce media często nawiązują partnerstwa technologiczne, co pozwala markom korzystać z innowacyjnych narzędzi i rozwiązań wspierających kampanie reklamowe.
Commerce media zwiększają rentowność
Zarówno analizy rynkowe, jak i badania pokazują, że commerce media ma ogromny potencjał wzrostu. Obecnie obszar ten przynosi ok. 2% całkowitego przychodu detalistów, ale prognozy wskazują na dynamiczny rozwój. W ciągu kilku lat od powstania wartość rynku commerce media osiągnęła wartość 200 miliardów dolarów. Ponadto McKinsey przewiduje, że do 2026 roku rynek commerce osiągnie wartość 1,3 biliona dolarów. Wzrost będzie jednak w dużym stopniu zależny od tego, jak szybko firmy rozwiążą wyzwania technologiczne związane z wdrażaniem nowego typu usług. 
Handlowcy korzystający z naszych usług już teraz włączają commerce media do swojej strategii, korzystając z unikalnych możliwości naszej aplikacji. Dzięki temu mają natychmiastowy dostęp do personalizowanych kampanii reklamowych, integrujących zakupy online z reklamą, co przekłada się na skróconą ścieżkę konwersji i większe zaangażowanie klientów. Nasza aplikacja daje szansę na wyprzedzenie konkurencji i osiągnięcie sukcesu w handlu cyfrowym – dodaje Daniel Malinowski, zarządzający Mokka w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Commerce media: odpowiedź na oczekiwania konsumentów ery AI

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rozwój commerce media staje się koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność w erze cyfrowej. Młodsze grupy konsumentów oczekują spersonalizowanych, natychmiastowych, łatwych w obsłudze i wspieranych przez AI doświadczeń zakupowych i właśnie to dostarczają im retail media networks. W nowej rzeczywistości reklamowej nowego znaczenia nabiera treść, czyli skuteczne przyciąganie uwagi kupujących i utrzymanie ich zainteresowania, a także kompleksowa analiza zachowań konsumentów. Testowanie różnych kanałów reklamowych i umiejętne wykorzystanie danych stają się nieodzowne na rynku detalicznym.