Według ekspertów ReachLocal, wśród firm z sektora MSP nadal panuje błędne przekonanie, że marketing internetowy to rozwiązanie tylko dla największych graczy. W konsekwencji, według danych GUS opublikowanych w raporcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorstw (Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Warszawa 2011), zaledwie 60 proc. małych oraz ponad 81 proc. średnich firm zainwestowało w swoją stronę www. Natomiast według badań przeprowadzonych przez IAB Europe we współpracy z TNS i Google, nawet do 50 proc. Polaków – także przed dokonaniem zakupu produktu w standardowym sklepie – poszukuje informacji na jego temat w sieci.
– Już od jakiegoś czasu mówi się o tym, że istnienie osobnej grupy zwanej „internautami”, to mit. Obecnie ponad 12 milionów Polaków traktuje Internet jako podstawowe źródło informacji, a 8,3 miliona poszukuje w sieci informacji o produktach i usługach – mówi Michael Kline, prezes ds. strategii i dyrektor sprzedaży regionalnej ReachLocal. – Jeśli przedsiębiorcy z sektora małych i średnich firm chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów jako wiarygodni dostawcy produktów i usług, muszą umiejętnie inwestować w marketing internetowy, aby trafić do tej grupy klientów, która faktycznie jest zainteresowana ich ofertą – dodaje Michael Kline.
Zobacz również
Wg ReachLocal, nowoczesne rozwiązania z zakresu marketingu internetowego dla sektora MSP, z których korzystają ich klienci na całym świecie, nie tylko pomagają wpłynąć na poprawę wyników wyszukiwania firmy w sieci (jak większość dostępnych obecnie narzędzi), ale także na bieżąco umożliwiają optymalne wykorzystanie nakładów reklamowych ponoszonych przez firmę.