Wielkość budżetów marketingowych przeznaczanych na reklamy online rośnie z roku na rok. Jednak większość reklam jest wyświetlana w oparciu o zainteresowania, a nie medium. Dochodzi więc do sytuacji, w której użytkownicy widzą nasze kreacje na niezliczonej liczbie witryn podłączonych do sieci dostawców reklam. Znacząco utrudnia to marketerom śledzenie tego, co dzieje się z ich wyświetlanymi kampaniami. Powstaje więc pytanie, jak upewnić się, że Twoja marka nie jest wyświetlana obok nieodpowiednich treści? Zanim jednak przejdziemy do narzędzi, określmy najpierw dokładnie czym jest marka i czym jest jej bezpieczeństwo.
Czym jest marka?
Wraz z rosnącą w sieci konkurencją rosną oczekiwania klientów, którzy stają się coraz bardziej zorientowani na kontakty i kwestie społeczne. Większość konsumentów identyfikuje się z używanymi przez siebie markami i produktami. Zespoły marketingowe nie mogą temu zaprzeczyć. Dlatego właśnie firmy takie jak np. Patagonia przekazują wszystkie pieniądze z wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku na ratowanie planety. Wiedzą, że jest to właściwe działanie i coś, co cenią ich klienci. W dłuższej perspektywie nie zawsze chodzi o sprzedaż, ale o tożsamość marki. Ludzie mogą kupić 5 razy tańsze t-shirty w outlecie, ale wybierają Patagonię, ponieważ identyfikują się z wartościami i wizerunkiem marki. To właśnie sprawia, że marka jest najcenniejszym aktywem. Nie byłoby produktu bez t-shirtu, ale to marka jest tym, co sprawia, że ten t-shirt jest wartościowy dla klientów.
Zobacz również
Czym jest bezpieczeństwo marki?
Jeśli jednym z najcenniejszych aktywów firmy jest jej marka, to konieczne staje się dbanie o nią. Nie chcesz umieszczać swojego brandu w pobliżu niesprawdzonych stron informacyjnych, marek o niskiej reputacji czy kontrowersyjnych influencerów. Nawet jeśli takie źródła pomogą Ci w uzyskaniu sprzedaży, to zaszkodzą Twojej marce. To prowadzi nas do działań, które możesz podjąć, aby chronić swój brand i zadbać o jego bezpieczeństwo.
Bezpieczeństwo marki – czy naprawdę jest tak ważne?
Tak, jest. Z badań Anny McAlister i Bettiny Cornwell „Children’s Understanding of Brand Symbolism”* wynika, że już w wieku 3-5 lat przedszkolaki zaczynają rozpoznawać marki. Podświadomie kojarzymy je i ich tożsamość. W ten sposób zapamiętujemy nie tylko markę samochodu, ale także jego znak. Idąc dalej, pamiętamy ludzi, którzy używają tych marek oraz otoczenie, w którym je widzimy. Mówiąc prościej – jest prawdopodobne, że gdy ktoś zobaczy Twoją reklamę na portalu z fake newsami, będzie ją w przyszłości z nimi kojarzyć. Dodajmy do tego skalę tysięcy wyświetleń i mamy PR-ową katastrofę.
Dlaczego twój zespół marketingowy nie zawsze umie zadbać o twoją markę? Czy nie jest to powód, dla którego ich zatrudniasz?
Tak i nie. Im bardziej złożony jest projekt, tym więcej celów i procesów będzie potrzebnych, aby dostarczyć prawdziwą wartość. Chodzi o to, że jeśli budżet marketingowy jest duży i korzystasz z wielu kanałów, nakład pracy rośnie bardzo szybko. Liniowy wzrost budżetu oznacza wykładniczy wzrost liczby miejsc, stron internetowych i influencerów do sprawdzenia. Kiedy nie stać Cię na zatrudnienie osoby, która skupi się tylko na umieszczaniu reklam w bezpiecznym otoczeniu, dochodzisz do ściany. Optymalizacja i generowanie leadów jest po prostu cenniejsze niż to. W tym momencie z pomocą przychodzą zautomatyzowane i bezpieczne rozwiązania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bezpieczeństwo marki jest ważne, ale jak nie stracić wartościowego ruchu?
Klienci często zadają to pytanie. W przypadku marketingu reklamowego online, jeśli zbytnio zawęzimy obszar pozycjonowania, możemy spodziewać się mniejszego ruchu i większych wydatków. Jednak nie zawsze tak musi być. Dopracowany proces odkrywania, analizowania i klasyfikowania witryn internetowych, uzyskanie finalnego URL, odpowiednie targetowanie kontekstowe i dobrze rozpoznana grupa odbiorców ma za zadanie pomóc Ci uniknąć stron, na których naprawdę nie chcesz, aby Twoja marka była widoczna.
To nie magia, to sztuczna inteligencja, która pozwoli Ci zaoszczędzić czas poświęcany na obsługę kampanii marketingowej. Dzięki zaawansowanym narzędziom dostępnym na rynku, Twoje reklamy nie będą wyświetlane na szkodliwych, nieodpowiednich lub podejrzanych stronach. Wszystko to odbywa się z niezwykłą starannością i dokładnością. W końcu nie jest to stratą ruchu, skoro nie chciałeś, aby Twoje reklamy były tam wyświetlane. Co więcej, prowadzenie kampanii bezpiecznych dla marki jest bezproblemowe. Ochrona marki jest w pełni zautomatyzowana, dzięki czemu nakład pracy nie wzrasta. Dlatego też zamiast dodawać kolejne zadania do listy zaległości marketingowych, uzyskasz lepsze wyniki przy takim samym wysiłku.
Jakie narzędzia pomagają w ochronie twojej marki?
Przy wyborze narzędzi warto postawić na sprawdzone rozwiązania adtechowe, które skupiają się na zapewnieniu 100% brand safety. Takie kompleksowe rozwiązania, typu all-in-one zorientowane na Twoje cele marketingowe, oferuje Hybrid.ai. Dzięki nim nie tylko możesz tworzyć, prowadzić, analizować i optymalizować kampanie przy pomocy AI, ale masz też pewność, że Twoja marka jest w bezpiecznych rękach.
Rozwiązania te oparte są na technologii computer vision, która bierze pod uwagę:
- wszystkie obrazy na stronie – aby rozpoznać obiekty, kategorie i ich sentyment (pozytywny / negatywny)
- wszystkie słowa kluczowe – pod uwagę brana jest black lista (zawierająca hasła takie jak obsceniczny język, przestępstwo itp.), a także analizowany jest wydźwięk wszystkich słów kluczowych (pozytywny / negatywny)
- treść – aby ocenić i przypisać główną kategorię
- meta dane i adresy URL
- (już wkrótce) analiza treści audio
- Hybrid Friendly Index – aby ocenić witrynę pod względem przyjazności dla użytkownika i środowiska, w którym znajduje się treść reklamowa.
Jeśli którykolwiek z tych czynników ma wynik negatywny, hybryd.ai nie wyświetla reklam na poszczególnych stronach lub w całej witrynie.
Reklamy Google Ads z ręcznym wybieraniem adresów URL
Jeśli nie chcesz korzystać z żadnych dodatkowych narzędzi i masz niewielki budżet, możesz skorzystać z opcji monitorowania adresów URL, aby sprawdzić, gdzie wyświetlane są Twoje reklamy. Jest to wystarczająco dobre rozwiązanie do prowadzenia małych kampanii lub testów. Nie sprawdzi się ono jednak, jeśli działalność opiera się wyłącznie na reklamie. W takim przypadku nie powinieneś tracić czasu na coś, co można łatwo zautomatyzować.
Pełna transparentność
Facebook ma swoje własne algorytmy oceny treści i ograniczania ich. Jednak tego rodzaju automatyczna konfiguracja nie jest mierzalna za pomocą narzędzi dostępnych na rynku. Dlatego też ruch displayowy i to, co oferujemy w Hybrid, może być mierzone za pomocą płatnych narzędzi z certyfikatem MRC. Nie tylko chcemy oferować świetne narzędzia, ale także staramy się być transparentni w tym zakresie.
Wyświetlaj swoje reklamy w bezpiecznym otoczeniu
Marketing wielokanałowy wymaga od marek bycia wszędzie. To niesamowite, ponieważ brandy są odpowiednio przygotowane na konsumentów, zanim Ci w ogóle pomyślą o zapoznaniu się z ich ofertą. Spersonalizowany marketing pomaga dostarczać użytkownikom wartości i informacje, którymi są naprawdę zainteresowani. Wiąże się to jednak z dużymi kosztami i sporym ryzykiem. Jednym z nich jest dbanie o bezpieczeństwo marki. Dlatego następnym razem, gdy będziesz przygotowywał kampanię marketingową, wybierz rozwiązania, które nie tylko sprzedają, ale także dają Ci pewność, że Twoi klienci odkryją Twoją markę w idealnym otoczeniu.
*slate.com/human-interest/2010/04/study-shows-that-preschoolers-can-recognize-brand-names.html
Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.