10 grudnia 2015 roku akcjonariusze Brand24 i fundusz venture capital Inovo zawarli umowę, w efekcie której fundusz obejmie 5% akcji w podwyższonym kapitale zakładowym spółki Brand24 S.A. (podmiot z notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy LARQ). Kwota transakcji to 1,4 mln zł. Dodatkowe finansowanie pozwoli przyspieszyć ekspansję zagraniczną spółki, która pozyskuje aktualnie ponad 100 nowych klientów na miesiąc. Pozyskane środki staną się pomostem do kolejnej rundy finansowania, która planowana jest na koniec 2016 / początek 2017 roku.
– Nasz aktualny koszt pozyskania klienta jest 4-krotnie mniejszy, niż przychód per klient. Naturalnym ruchem jest zatem zwiększenie wydatków związanych z akwizycją nowych klientów. Spośród wielu podmiotów, z którymi prowadziliśmy rozmowy w kontekście inwestycji, warunki oferowane przez Inovo były najlepsze. Nie chodzi tu jednak tylko o wycenę. Kluczem były dodatkowe parametry, jak elastyczność, czy szybkość podejmowania decyzji. Ekipa Inovo podziela też w 100% naszą wizję dojścia do celu, jakim jest status globalnego lidera w monitoringu internetu. Jestem przekonany, że współpraca z nowym akcjonariuszem będzie równie owocna, jak w przypadku naszych relacji z LARQ , który pojawił się w spółce jeszcze przed komercyjnym startem polskiej wersji narzędzia i miał oraz ma ogromny wkład w rozwój Brand24 zarówno w Polsce, jak i za granicą – mówi Michał Sadowski, Prezes Zarządu i Założyciel Brand24.
Zobacz również
– W portfolio Inovo znajdują się czołowi polscy przedsiębiorcy. Z przyjemnością witamy w tym gronie Michała Sadowskiego, Piotra Wierzejewskiego i zespół Brand24. Bardzo liczymy na to, że Brand24 stanie się naszym technologicznym hitem eksportowym – mówi Tomasz Swieboda, Prezes Zarządu Inovo. I dodaje – Mocny gracz z międzynarodowym doświadczeniem świetnie współgra z naszym portfolio spółek, również nastawionych na globalny sukces.
– Cieszymy się, że fundusz Inovo dołączył do grona akcjonariuszy Brand24 – jednej z kluczowych spółek w naszej grupie kapitałowej. Dla nas od dawna było jasne, że spółka o takiej pozycji rynkowej i potencjale rozwoju na rynku globalnym jest bardzo atrakcyjnym projektem. Bardzo cieszy nas fakt, że naszą percepcję potencjału Brand24 podziela profesjonalny inwestor, jakim jest fundusz Inovo. Mocno wierzymy, że obecna wycena Brand24 na poziomie 28 mln zł to dopiero początek i w krótkim czasie wartość spółki dynamicznie wzrośnie. – mówi Mikołaj Chruszczewski, Członek Zarządu notowanej na warszawskiej giełdzie LARQ S.A. (obok Założycieli, LARQ jest kluczowym akcjonariuszem Spółki).
Brand24 to narzędzie monitoringu internetu umożliwiające śledzenie wzmianek o firmach i produktach w sieci, jak również budowanie relacji z klientami oraz sprzedaż. Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i od roku sprzedaje swój produkt także na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Inovo to fundusz venture capital, który dzięki modelowi współpracy win-win ze spółkami oraz nastawieniu na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem skutecznie przyspiesza rozwój ambitnych biznesów. Zespół Inovo łączy doświadczenia z największych instytucji finansowych z najlepszymi praktykami rozwoju startupów. Inwestuje w spółki o dużym potencjale wzrostu, preferując biznesy z globalnymi ambicjami. Rozważając inwestycję w nowy biznes Inovo bierze pod uwagę gotowość do wspierania się i wzajemnej wymiany doświadczeń między spółkami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W samym tylko 2015 roku Inovo zainwestował dotąd w: Sotrender, MYLED, Sugester, FunFotos, Booksy, Kekemeke i Gamfi, co czyni go jednym z najdynamiczniejszych polskich funduszy.