W trzecim kwartale 2020 r. Brand24 pozyskał 119 klientów netto, tym samym zwiększając bazę abonentów swojego systemu w ciągu trzech miesięcy o 4 proc. do 3210 podmiotów. Z taką samą dynamiką wzrósł miesięczny powtarzalny przychód (MRR) generowany przez spółkę, osiągając najwyższy poziom w tym roku – 1,05 mln zł.
Przychody ze sprzedaż w omawianym okresie utrzymały się na poziomie 3,3 mln zł, a EBITDA – podobnie jak w 2Q – wyniosła 0,6 mln zł. Dzięki zauważalnej redukcji kosztów utrzymania systemu oraz jego sprzedaży, mimo zwiększonej liczby klientów, spółka wypracowała dodatni wynik operacyjny oraz zredukowała stratę netto do 75 tys. zł.
Zobacz również
– Efekty naszej intensywnej pracy widać w poprawie wszystkich kluczowych wskaźnikach. Rosną zarówno MRR, jak i liczba klientów. Zwiększamy udział klientów zagranicznych w strukturze sprzedaży. Obecnie wynosi on 61 proc. i rośnie w systematycznie. Prowadzimy też zaawansowane procesy dotyczące wdrożenia naszych nowych produktów. Widzimy tu spory potencjał zarówno do upsellingu, jak i pozyskiwaniu nowych klientów. Prowadzimy obecnie zaawansowane rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi tymi rozwiązaniami – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
Brand24 opracowuje rozwiązania oparte na autorskiej technologii pozwalającej na gromadzenie i syntezę danych na temat marek w Internecie. Dodatkowo, Spółka rozpoczyna testy konsumenckie nowego produktu w postaci szytych na miarę raportów opartych na danych przetworzonych przez wyspecjalizowany dział analityczny wspomagany zaawansowanymi narzędziami informatycznymi. Pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.
– Można śmiało powiedzieć, że te produkty to rewolucyjna zmiana w naszych usługach. Do tej pory dostarczaliśmy wysokiej jakości dane, ale dane które często wymagały od klienta samodzielnej analizy, pozwalającej na wyciągnięcie trafnych wniosków i zarządzanie kampaniami marketingowymi oraz wizerunkiem firmy w internecie. Przy pomocy nowych funkcji Brand24, jak również nowych produktów grupy – klienci otrzymają gotowe wnioski, w postaci raportów. Raportów, które nie tylko oszczędzają im pracy, ale również pomagają zmierzyć efektywność na tle konkurentów – podkreśla Michał Sadowski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing