Raport dostarcza zbioru informacji na temat komunikacji firm z sektora energii elektrycznej w pierwszym kwartale 2013 roku i pokazuje jak mocno firmy te wykorzystały media internetowe do komunikacji swoich marek. W badaniu uwzględniono firmy, których komunikacja była skuteczna i przełożyła się na publikacje w mediach. Wnioski płynące z raportu pokazują, że w mediach wciąż najczęściej pojawiają się duże koncerny, a ilość publikacji jest wprost proporcjonalna do wielkości przedsiębiorstwa. Ważnym jest również rosnące znaczenie mediów społecznościowych, które są jednym z dominujących kanałów komunikacji w tym sektorze.
Tworząc ten raport chcieliśmy pokazać pełny obraz działań komunikacyjnych polskich firm energetycznych w obszarze media relations. Chodziło nam również o pokazanie jak wiele zmieniło się w ciągu sześciu lat funkcjonowania wolnego rynku energii w Polsce. To właśnie on sprawił, że dziś firmy aktywnie zaangażują się w budowanie swojego wizerunku i komunikację z otoczeniem. To chyba jest największy wniosek płynący z tego raportu – mówi Magdalena Pawłowska, dyrektor agencji INSOURCE.
Zobacz również
Opublikowany raport jest pierwszym z całego cyklu. Kolejne edycje będą analizować poszczególne kwartały danego roku. Pozwoli to na stworzenie obrazu komunikacji na rynku energii elektrycznej i wskaże zmiany jakie na nim zachodzą. Raport przygotowany został we współpracy z firmą REVIZOR zajmującą się monitoringiem internetu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]