Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Branża motoryzacyjna sięga po efektywne formaty reklamowe

Branża motoryzacyjna sięga po efektywne formaty reklamowe
Coraz więcej marek motoryzacyjnych decyduje się w swoich działaniach wykorzystać niestandardowe formaty reklamowe, które lepiej angażują odbiorcę i pozwalają na dokładniejsze targetowanie.
O autorze
2 min czytania 2020-12-01

W Polsce brandy motoryzacyjne prowadzą przeróżne działania reklamowe w wielu kanałach, w tym mocno stawiając na digital. Z poniższego artykułu dowiecie się jak poszerzyć wachlarz wykorzystywanych rozwiązań i w prowadzonych przez siebie kampaniach zastosować innowacyjne formaty reklamowe In-Image Ads, TV Sync i Hybrid Geofencing.

Efektywne formaty

Pierwszy z formatów In-Image Ads, autorstwa VOX, polega na emitowaniu reklam nakładanych na zdjęcia zamieszczone w artykułach na stronach wydawców. Kreacje dopasowane są kontekstowo do zdjęcia, na którym się wyświetlają, co wpływa na atrakcyjność komunikatu i przyciąga uwagę odbiorcy. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu technologii computer vision i picture recognition, które dokładnie analizują daną grafikę, rozpoznają wszystkie elementy na niej się znajdujące, takie jak m.in. obiekty, przedmioty, osoby, symbole, a następnie na tej podstawie dopasowują konkretną reklamę.

Format TV Sync natomiast umożliwia synchronizację reklamy telewizyjnej z tą wyświetlaną w internecie. Przykładowo, gdy odbiorca przestanie oglądać spot emitowany w TV i sięgnie po smartphone’a w celu przeglądania internetu, zostanie mu wyświetlona reklama zsynchronizowana i związana ze spotem w TV.

Kreacje wyświetlane na mobile’u w ramach TV Sync mogą być zarówno w formie statycznej, jak i rich mediowej zawierającej wideo. Przekaz ten może być wykorzystywany jako duplikacja reklamy wyświetlanej w TV, a także jako jej poszerzenie i dopełnienie zawierające dodatkowe informacje, materiały i linkowania, np. do dedykowanemu działaniom landing page’u. Co ważne, format ten pozwala targetować kampanie w digitalu na konkretne grupy odbiorców, podobnie jak ma to miejsce w przypadku reklamy programmatic.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hybrid Geofencing z kolei to technologia pozwalająca przy pomocy ID reklamowego oznaczyć użytkowników, którzy pojawili się i przebywali w danej lokalizacji w konkretnym czasie, a następnie wyświetlić im wybrane reklamy. Technologia ta pozwala także określić, ile czasu użytkownik spędził w danym oznaczonym miejscu. Dzięki niej możliwe jest, chociażby targetowanie reklam na konsumentów, którzy spędzili określony czas w salonie Ze względu na swoją efektywność i oferowane możliwości, a także to, że formaty te dostępne są w ramach jednego spójnego ekosystemu reklamowego, są one rekomendowane brandom motoryzacyjnym.

Jak wykorzystać innowacyjne formaty w kampanii?

Zróbmy zatem symulację kampanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przykładowym celem kampanii jest budowanie wizerunku i poszerzanie świadomości marki, a także promowanie konkretnego modelu samochodu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na potrzeby działań wykorzystamy więc kanał mobile i formaty In-Image Ads i TV Sync, dzięki którym ze spotami marki w telewizji zostały zsynchronizowane różne wersje kreacji reklamowych wyświetlanych na urządzeniach mobilnych i targetowanych na wybranych odbiorców.

Cel kampanii: zaproszenie i zachęcenie potencjalnych klientów do wizyty w najbliższym salonie.W ramach tej j kampanii możemy zastosować formaty In-Image Ads i Hybrid Geofencing i wykorzystać jednocześnie geotargetowanie i reklamę digitalową.

W ramach działań możemy też stworzyć specjalny pop-up store w i zorganizować road show dla dealerów marki.

Po zakończeniu kampanii marka otrzyma pełny i szczegółowy raport dotyczący działań, a także konwersji online to offline w przypadku kampanii wykorzystującej Hybrid Geofencing.

– Formaty TV Sync, In-Image Ads i Hybrid Geofencing coraz częściej rekomendujemy i wykorzystujemy w kampaniach dla naszych klientów przede wszystkim ze względu na ich efektywność, a także zautomatyzowane możliwości niestandardowego targetowania, które sprawdzają się idealnie praktycznie w każdym segmencie – mówi przedstawiciel Hybrid.ai

Hybrid.ai i VOX stale rozwijają swoje portfolio rozwiązań skupiających się na innowacyjnych możliwościach targetowania i efektywnych formatach reklamowych. Więcej informacji, a także przykładów efektywnego wykorzystania innowacyjnych formatów TV Sync i Hybrid Geofencing znajduje się na stronie hybrid.ai.

 

Artykuł został przygotowany we współpracy z Hybrid.ai.