Zgodnie z wypracowanym przez CfBA standardem niedozwolona będzie emisja tzw. mid-rolli, czyli reklam internetowych w formacie wideo, które startują w trakcie emisji oglądanego przez użytkownika materiału, jako ich przerywnik. Wykluczone zostały wszystkie formaty tego typu.
Kolejnym ograniczeniem jest długość reklamy lub bloku reklamowego, które mogą pojawić się przed rozpoczęciem treści wideo w formie reklamy typu pre-roll. Maksymalna długość została ograniczona do 61 sekund. Dodatkowo, jeśli blok reklamowy lub pojedynczy spot znajdują się w przedziale 31-61 sekund musi być dostępna opcja pominięcia spotu po pięciu sekundach.
Zobacz również
Ostatnim obostrzeniem jest rozmiar reklam display przykrywających treść wideo w trakcie ich odtwarzania. Tutaj standard zabrania umiejscowienia tego typu reklam po środku odtwarzanej treści i ogranicza ich wielkość do 20% wielkości playera.
– W ramach Grupy Roboczej IAB Polska staraliśmy się podjąć wszelkie kroki, aby finalny standard CfBA, wraz z zawartymi w nim formatami był akceptowalny dla wszystkich uczestników polskiego rynku. Nie były to łatwe rozmowy (vide: ekspertyza IAB Polska) i zauważenie naszej perspektywy rynkowej wymagało czasu. Efekt można obserwować w finalnym kształcie standardu, do którego jako IAB Polska nie wnosiliśmy już dalszych uwag. – tłumaczy Dominik Dębski, head of product management w Ringier Axel Springer Polska, członek grupy roboczej Audiowideo.
Standardy CfBA dotyczące formatów wideo zostały ogłoszone 5 lutego 2020 roku, a wszystkie podmioty należące do Programu Better Ads Experience będą przestrzegać okresu przejściowego nie krótszego niż 4 miesiące.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing