Jak zareklamować linie lotnicze, unikając przy tym dobrze znanych pejzaży egzotycznych miejsc i tradycyjnych kadrów z wnętrza samolotu? British Airways znalazła odpowiedź na to pytanie i postanowiła wykorzystać w tym celu reklamę outdoorową. W Londynie, Cardiff, Manchesterze i Edynburgu zawisły więc billboardy, na których widnieją twarze pasażerów British Airways uchwycone… w samolotowych oknach.
Tym, co je łączy, jest zachwyt towarzyszący podziwianiu powierzchni Ziemi z wysokości niemal 11 kilometrów. Tak wysoko wnosi się bowiem samolot BA, pozwalający pasażerom z całego świata docierać do ich wymarzonych miejsc.
Zobacz również
– Koncepcja opiera się na założeniu, że pasażerowie zwykle robią zdjęcia, siedząc na wyznaczonych miejscach i tylko temu, co znajduje się za oknem samolotu. Zamiast pokazywać to, co uwieczniają, kampania odwraca kamerę, aby zaprezentować emocje klientów patrzących na cel podróży. Takie działanie umożliwia głęboki wgląd w ich wyjątkowe historie i okazję do poznania oryginalnych powodów podróży – tłumaczą pomysłodawcy akcji.
Kolejna odsłona kampanii pt. „British Original”
„Windows”, bo taką nazwę noszą działania outdoorowe prowadzone obecnie w Anglii, Szkocji i Walii, to kolejny rozdział kampanii zatytułowanej „British Original”, w której British Airways zwracają uwagę na to, jak ważne dla kształtowania nas samych są podróże.
W sumie, na Wyspach zawisły 324 billboardy, do których zdjęcia wykonał Christopher Anderson. Ten światowej sławy fotograf współpracował m.in. z National Geographic i magazynem Newsweek, jest także pierwszym wysłannikiem fotograficznym New York Magazine. Był również nominowany do nagrody Pulitzera.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zdjęcia: The Stable
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Cadbury świętuje Wielkanoc minibillboardami promującymi legendarne czekoladowe jajka
Marka Cadbury, specjalizująca się w wyrobach czekoladowych, przygotowała na rynek brytyjski kampanię w rozmiarze mikro. Jej celem jest promocja kultowych czekoladowych jajeczek i w tym właśnie celu powstały mikroskopijnych rozmiarów billboardy, które można podziwiać w Londynie.
PS2 „This was never a long shot”. Nike w kreatywnej kampanii OOH wspiera rekord w koszykówce
Marka Nike jako partner znanej koszykarki Caitlin Clark postanowiła uczcić ustanowiony przez zawodniczkę rekord w oryginalnej kampanii OOH.